تخریب ۰۰۰ ۵ هکتار از زمین های کشاورزی جاسک

فراهم کردن شرایط تحصیل برای ۲۰۰۰ دانش آموز جاسکی



همتی بابیان اینکه  بحران سیل در شرق هرمزگان به درستی انعکاس داده نشده است، گفت: بیش از پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی در جاسک نابود شده است.

به گزارش صب ساحل، «فریدون همتی »، استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده در شهرستان جاسک گفت: در پی بارندگی های بب سابقه در هرمزگان  بیش از ۲۰۰ میلیمتر در کمتر از ۴۸ ساعت باران داشته ایم که موجب آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها و ایجاد سیل در برخی از مناطق استان شدیم. 

وی افزود: علاوه براین بارندگی ها در استان که حوزه آبریز ما از سمت جنوب کرمان و استان فارس است سبب قطع ارتباط با بسیاری از نقاط استان شد.

استاندار هرمزگان گفت: در برخی از نقاط آب وارد روستاها و خانه های مردم شده است و به تاسیسات آب و برق و زیرساختهای حوزه راه  و زمینهای کشاورزی مردم   آسیب جدی وارد کرده است.
همتی عنوان کرد : در شرق استان ودر حوزه شهرستان جاسک بیش از ۱۰ الی ۱۵ روستا به طور کامل از بین رفته و تخریب شده و گل ولای فراوان وارد زندگی مردم شده است.

 وی با اشاره به بازدید امروز خود از روستاهای سیل زده جاسک عنوان کرد: در این بازد مشاهده شد که تمام امکانات ومنازل روستایی از بین رفته و خسارات  زیادی را به صیادان وارد کرده و همچنین  سبب نابودی بیش از ۵۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی  شده است.

 نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان کرد: مدارس روستایی کاملا تخریب و کتابهای درسی بیش از ۲۰۰۰ از دانش آموزان نابود شده است وباید شرایطی فراهم شود تا این دانش از در و مدرسه خود باز نمانند.همتی تصریح کرد: با توجه به عمق بحران مشاهده شده ، در این منطقه این موضوع به خوبی انعکاس داده نشده است.

وی با بیان اینکه در این مدت دولت بحران ایجاد شده در این منطقه را پیگیری می کرد خاطر نشان کرد: انشالله با براوردن خسارتهای وارد شده در این شهرستان دولت برای جبران خسارتها اقدام خواهد کرد.استاندار هرمزگان گفت: یکی از برنامه های ما از گذشته احداث سد در این منطقه بود که با وجود سدهای سدیچ و گابریک و جگین ضرورت دارد تا هرچه سریعتر برای احداث سدهای جدید اقدام شود تا رودخانه های بزرگ که تهدیدی برای منطقه به حساب می آیند را مهار و از آب آنها در مصارف دیگر استفاده شود.

منبع: شبستان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها