۳۷۰کودک سرطانی هرمزگان با کمک خیرین درمان می شوند



هزینه دارو و درمان  ۳۷۰کودک مبتلا به سرطان یا بیماری های خونی در هرمزگان با کمک خیرین تامین می شود.

به گزارش صبح ساحل، مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس افزود: ۳۷۰کودک یاد شده تحت حمایت این موسسه هستند که کمک های نقدی، خرید از بازارچه های خیریه و همکاری پزشکان متخصص به صورت رایگان یا هزینه اندک، مهمترین منابع تامین هزینه درمان آنهاست.

به گزارش روز چهارشنبه این موسسه،  صدیقه کیوانی افزود: هزینه دارو و درمان هر کودک مبتلا به سرطان یا بیماری خونی در شرایط عادی و اگر نیازی به تهیه دارو از بازار آزاد نباشد، در یک دوره سه ساله حدود ۲۰۰میلیون تا یک میلیارد ریال است که بین  ۷۰تا ۱۰۰درصد این هزینه توسط موسسه پرداخت می شود.

وی تجهیز و راه اندازی بخش تخصصی خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس با هزینه ساحل خلیج فارس و کمک علمی و فنی دانشگاه علوم پزشکی را  از دستاوردهای مهم این موسسه از زمان تاسیس (۱۳۸۹) تاکنون دانست.

به گفته مدیر اجرایی این خیریه ثبت شده و قانونی حوزه درمان هرمزگان، با راه اندازی  بخش تخصصی خون و سرطان بیمارستان کودکان  در سال ۹۴، کودکان بیمار و خانواده های آنان از مراجعه به مراکز درمانی سایر استان ها بی نیاز شدند.

وی از برنامه اساسی بعدی این موسسه برای راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان خبر داد و اظهار داشت: تجهیزات این بخش نیز توسط موسسه خریداری شده و فضای فیزیکی نیز آماده شده و پس از استقرار تجهیزات آزمایشگاهی و آموزش کارکنان، این بخش راه اندازی خواهد شد.

کیوان تاکید کرد: تمام این برنامه ها با حمایت ها و کمک های مردم بوده  که حتی با خریدهای کوچک خود از یک بازارچه خیریه مواد غذایی و صنایع دستی، به تحقق این اهداف بزرگ کمک کرده و تمام ثواب درمان کودکان بیمار متعلق به آنان است.

وی ادامه داد: راه اندازی اولین مدرسه بیمارستانی در بخش کودکان سرطانی بیمارستان کودکان بندرعباس یکی دیگر از کارهای ماندگار است و سال ۹۵ اولین کارنامه رسمی و قابل قبول آموزش و پرورش برای دانش آموزان این مدرسه که بیشتر روزها برای درمان در بیمارستان بستری بودند صادر شد.

به گفته مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس، یک بخش ۵۸۰ متری با  یک اتاق بازی راه‌اندازی و فضایی برای جاماندگان از تحصیل در بخش بیماران سرطانی بیمارستان کودکان بندرعباس ایجاد شد که بستگی به شرایط بیمار و اجازه‌ای که پزشک و کادر پرستاری می‌دهند بیماران می‌توانند در کلاس حضور داشته و یا معلم در تخت بیمار، آموزش را انجام دهد.

کیوان با اشاره به در پیش بودن پنجمین جشنواره بزگ مواد غذایی و صنایع دستی موسسه گفت: این جشنواره ۱۷و ۱۸بهمن امسال در هتل همای بندرعباس برگزار می شود و منافع آن در این دوره برای خرید داروهای ویژه کودکان سرطانی اختصاص خواهد یافت.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها