واکسن و سمپاشی دام ها درمناطق سیل زده شرق هرمزگان انجام می شود



مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت:واکسیناسیون، سمپاشی و تجویز داروهای درمانی و پیشگیری از بیماری علیه دام ها در مناطق سیل زده شرق استان انجام می شود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمد جانباز روز چهارشنبه دربازدید از مناطق سیل زده شرق هرمزگان افزود: دامداران هرچه زودتر نسبت به ضد عفونی کردن درب ورودی و محوطه دامداری خود اقدام کنند، چرا که سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام ها نقش بسزایی درکنترل بیماری‌های انگلی دارد.
وی بیان داشت: مردم در مناطق سیل زده باید در زمینه بهداشتی و قرنطینه ای همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به اینکه  آب ها در مناطق سیل زده آلوده است لذا باید با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مدیریت شود تا دام و طیور از آب آلوده استفاده نکنند.جانباز یادآورشد: درحال حاضر تمام مجموعه دامپزشکی هرمزگان در روستاهای سیل زده جاسک وبشاگرد حضور فعال دارند و درحال خدمت رسانی به بهره برداران دامداران هستند.
وی ادامه داد: در پی مشکلات پدید آمده از بارنگی های شدید و به دنبال آن وقوع سیلاب در شرق هرمزگان،اداره کل دامپزشکی جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای عفونی و مشترک بین انسان و دام اقدام کرده است .این مسوول از مردم خواست نظرات، گزارش ها و پیشنهادهای خود را بع دامپزشکی هرمزگان با شماره تلفن ۳۳۶۶۲۳۹۶و ۳۳۶۶۷۸۳۱ و یا دامپزشکی بندرعباس به شماره ۳۳۶۱۷۱۶۴ اطلاع دهند تا رسیدگی و برخورد قانونی صورت گیرد.مدیرکل و اکیپ های دامپزشکی هرمزگان با حضور در منطقه شرق از نزدیک در جریان خسارات وارده بر دامداران و عشایر و تلفات دام در این مناطق قرار گرفت. 
به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان از پنجشنبه شب آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت که به دنبال آن سیلاب در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و  روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و بسیاری از خانه‌های روستایی دچار آبگرفتگی شدید شد.
به دنبال این سیلاب‌ها علاوه بر خسارت به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک اساسی دیده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها