اولویت دستگاه های اجرایی استان بهبود شرایط مناطق سیل زده است



استاندار هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری و نظارت و ارزیابی دقیق از اقدامات برای بهبود شرایط مناطق سیل زده شرق هرمزگان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شب گذشته(۲۵ دی ماه) در نشست ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان که در شهرستان جاسک برگزار شد، با بیان اینکه تمامی توان و ظرفیت‌های استان برای ارائه خدمات و امداد رسانی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان به کار گرفته شده است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای استان با وحدت و همدلی برای خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق پای کار هستند و از تلاش آنها به ویژه نیروی دریایی سپاه و ارتش که امکانات خود را در این راستا به کار گرفته اند، تشکر و قدردانی می نمایم.

وی ادامه داد: به طور مستمر وضعیت روستاها و مناطق آسیب دیده از سیل را مورد پیگیری قرار می‌دهیم تا با تلاش شبانه‌روزی شرایط آنها بهبود یابد.

استاندار هرمزگان افزود: متاسفانه بر اثر وقوع سیل خسارت هایی به جاده ها، تاسیسات آب و برق و تلفن، خانه ها و لوازم منزل مردم، زمین های کشاورزی، قایق ها و وسایل صیادی، مدارس و دیگر بخش ها در روستاهای سیل زده شرق هرمزگان از جمله در شهرستان جاسک وارد شده است.

همتی تصریح کرد: باید به سرعت برآورد دقیق از میزان خسارت ها انجام شود تا گزارش آن به وزارت کشور و دولت ارائه و اعتبارات مورد نیاز برای جبران خسارت ها تخصیص یابد.

وی گفت: پیش از وقوع این سیل آمادگی کامل وجود داشت و از طریق ستاد مدیریت بحران استان هشدارهای لازم اعلام شده بود و پس از آن نیز همه نیروها و دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروی دریایی سپاه و ارتش و نیروهای سپاه امام سجاد(ع) استان و بسیج به همراه خود مردم پای کار آمده اند و ستاد مدیریت بحران استان نیز به صورت میدانی در این مناطق حضور یافته و در حال ارائه خدمات و امداد رسانی هستند.

همتی یکی از مهمترین راهکارها جهت کنترل و مهار سیلاب در این منطقه را احداث چندین سد برشمرد و بیان کرد: طرح هایی برای احداث تعدادی سد در این منطقه وجود دارد که باید سریعاً نسبت به ساختن این سدها بر روی رودخانه های بزرگ این منطقه اقدام شود تا ضمن مهار و کنترل آب در زمان وقوع سیلاب، از آب ذخیره شده در این سدها برای کشاورزی و شرب نیز استفاده شود.

وی اضافه کرد: تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسان و همچنین نیروهای سپاه و بسیج و ارتش به طور شبانه روزی در این منطقه در حال تلاش برای ارائه خدمات به مردم هستند تا شاهد بهبود شرایط در مناطق سیل زده باشیم.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: همه ملت ایران، ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت در کنار سیل زدگان و در حال کمک به آنها هستند و دستگاه‌های اجرایی به موقع پای کار آمده و اقدامات اولیه را انجام دادند و امیدواریم با تداوم این اقدامات و کمک ها، شرایط در این منطقه بهبود یابد.

همتی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان پیگیری و نظارت و ارزیابی دقیق از اقدامات برای بهبود شرایط مناطق سیل زده شرق هرمزگان را در اولویت قرار دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها