بیش از پنج هزار بیمار سیل زده سیستان و بلوچستان ویزیت رایگان شدند



مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۱۰۰ بیمار مناطق سیل زده جنوب استان توسط پزشکان این ستاد ویزیت رایگان شدند.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا راشکی  مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همزمان با سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان علاوه بر ویزیت بیماران نیازمند منطقه اقدام به توزیع ۳۲ هزار پرس غذای گرم بین مردم این منطقه کرده است.

او افزود: همچنین در این مدت هفت هزار و ۲۰۰ جیره خشک نیز بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین ۳۲ کف شکن و لجن کش این ستاد همزمان با بروز سیلاب در استان به مناطق مورد نیاز اعزام و در حال خدمات رسانی به سیلزدگان هستند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

منبع: جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها