خسارت ۴.۹ میلیارد ریالی بارشهای اخیر در حوزه جهاد کشاورزی قشم



ارزیابی‌های جهادکشاورزی قشم نشان می‌دهد در اثر بارش‌های اخیر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به کشاورزی قشم خسارت وارد شده‌است.

به گزارش صبح ساحل، رییس جهاد کشاورزی قشم روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت:هفت نفر شتر، یک رأس گاو و ۱۳ رأس دام سبک در مجموع به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در جریان این بارندگی‌ها تلف شدند.
مالک یزدان پناه افزود: همچنین ۴۰۰ متر مربع از ساختمان دامداری اداره جهاد کشاورزی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال دچار خسارت و آسیب دیدگی شد.
وی مساحت کل باغات قشم را ۸۰ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: به ۳۰ درصد این باغات دچار خسات شد که ارزش آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
یزدان پناه افزود: سطح زیر کشت سبزیجات برگی و گیاه الوئه ورا در قشم هفت هکتار است که به ۴۰ درصد آن خسارتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال وارد شد.

    خسارت ۴.۹ میلیارد ریالی بارشهای اخیر در حوزه جهاد کشاورزی قشم

      
وی ادامه داد: ۲۰۰ میلیون ریال خسارت نیز به ۳۰ درصد از یک هکتار مزرعه توت فرنگی موجود در قشم، وارد شد.
رییس جهاد کشاورزی قشم از جبران برخی خسارت‌ها از طریق تسهیلات کم‌بهره و کمکهای بلاعوض خبر داد و تاکید کرد: فعالان حوزه جهاد کشاورزی باید هرچه زودتر نسبت به بیمه کردن دام‌ها و محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها