امام جمعه بندرعباس:

آمریکا با ذلت از منطقه خواهد رفت



امام جمعه بندرعباس گفت: موشک باران پایگاه آمریکایی‌ها نشانه اقتدار عظیم ملت ایران و شکست هیمنه استکبار جهانی است که نباید از کنار آن به آسانی گذشت.

به گزارش صبح ساحل حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: موشک‌های ایران به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد عراق دقیق و هوشمندانه بود و نشان داد که خون حاج قاسم سلیمانی به قدری عظمت دارد که ملت ایران را از مواجهه با آمریکا نیز نمی‌ترساند.

وی با بیان این که انتقام سخت هنوز باقی است، عنوان داشت: در رژیم پهلوی، آمریکایی‌ها برای تحقیر ملت ما لایحه کاپیتولاسیون به راه انداخته بودند اما به لطف خدا امروز ملت ما از چنان اقتداری برخوردار است که آمریکا را در منطقه و جهان تحقیر می‌کند و موشک‌های ایران به عین‌الاسد، آغاز تحقیر آمریکا بود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ما به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، ملت امام حسین (ع) هستیم و از هیچ دشمنی هراس نداریم و حاصل رشادت‌های دلاورمردانه شهید سلیمانی و دیگر شهدای دلاور عرصه مقاومت را صیانت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده به اقتدار قوای مسلح کشورمان در سطح منطقه نیز اشاره‌ای کرد و گفت: از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دوره‌ای از تحقیرهای آمریکا توسط ملت ایران آغاز شد و ملت ایران با انقلاب خویش هیمنه نفوذ آمریکایی‌ها در منطقه را شکستند و با تسخیر لانه جاسوسی این حرکت ادامه یافت و ماجرای طبس تداوم این نصرت الهی به مردم ایران در شکست ابهت ابرقدرت‌ها بود.

وی به ساقط کردن پهباد آمریکایی‌ها در منطقه کوه‌ مبارک استان هرمزگان نیز اشاره‌ای داشت و ادامه داد: موشک باران پایگاه آمریکایی‌ها در منطقه یک پیروزی عظیم برای جریان مقاومت و یک حرکت بزرگ برای ارتقای تراز و توان نظامی کشورمان در منطقه است که نباید از آن ساده بگذریم.

دستگاه‌ها در حل مشکلات سیل‌زدگان وسط میدان باشند

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به حضور باشکوه نیروهای مسلح کشورمان در کمک به مردم مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: آنهایی که شعار وطن‌دوستی می‌دهند الان کجا هستند که به یاری مردم سیل‌زده که زندگی خود را از دست دادند، بیایند؟

وی اضافه کرد: سیل منازل مسکونی بسیاری را در روستاهای جاسک و بشاگرد ویران ساخته و متأسفانه راههای ارتباطی، شبکه برق و زمین‌های زراعی و زندگی مردم را به نابودی کشانده است و ضروری است تا دولت به شکل بسیار جدی پای کار مشکلات مردم بیایند و برای رفع بحران همتی بزرگ به خرج دهند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر چه بارش‌های سیل‌آسا موجب بروز این رخداد تلخ و نابودی زندگی مردم شده اما کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های کافی از جمله در بخش راه نیز بر شدت مشکلات افزوده است و لذا باید اعتبارات مناسبی به بهبود وضعیت راهها و زیرساخت‌ها اختصاص یابد تا این مناطق تا این اندازه متأثر از بحران نباشند.

دستگاه‌ها کارنامه خودشان را در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کنند

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت اصلاح فرهنگ کار در جامعه، عنوان کرد: کار را فقط پشت میزنشینی ندانیم بلکه همت کنیم تا فرد مناسبی در جامعه باشیم و این روحیه را در جامعه بوجود بیاوریم که هر فردی خودش در زمینه اشتغال بازو بالا زده و به میدان بیاید.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از مسؤولان دستگاه‌های مختلف خواست تا میزان عملکرد و توجه خودشان به مسأله اقتصاد مقاومتی را در قالب کارنامه‌ای ارائه و عرضه کنند.

همه ما از سانحه هوایی اخیر متأثر شدیم

وی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای سانحه هوایی اخیر، اظهار داشت: در تمامی رخدادهای مشابه در سراسر جهان، زمان اعلام دلایل حادثه ماه‌ها و سال‌ها به طول می‌انجامید اما در سانحه اخیر که همه ملت ما را متأثر ساخت، در 48 ساعت اعلام عمومی صورت گرفت و دلایل آن برای جامعه تشریح شد.

امام جمعه بندرعباس از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی به عنوان یوم‌الله یاد کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند از سانحه تلخ هواپیمایی، اهداف خویش را در ایجاد نفاق و دشمی با ملت ایران دنبال کنند اما راه به جایی نخواهند برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها