توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار در جاسک و بشاگرد



رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشرحی آخرین اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده شرق هرمزگان پرداخت.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی افزود: تاکنون در برابر پیشگیری از شیوع بیماری ها در مناطق سیل زده جاسک و بشاگرد اقداماتی از قبیل اعزام چندین تیم واکنش سریع شامل نیروهای کارشناس پیشگیری از بیماری ها و کارشناسان بهداشت محیط و بلایا، سرکشی مداوم از مناطق سیل زده توسط مدیران ارشد دانشگاه و توزیع سرم و آنتی ونوم عقرب و مار در مناطق آسیب دیده صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه واکسن هپاتیت A در این مناطق برای گروه پرخطر توزیع شده است، تصریح کرد: توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا جهت زنان باردار پرخطر در جاسک و بشاگرد و توزیع محیط نمونه گیری جهت تشخیص و غربالگری به موقع وبا و آنفلوانزا و سرخک از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

فرشیدی با اشاره به توزیع سم جهت نیاز احتمالی به سمپاشی، خاطرنشان کرد:  واکسن و سرم ضد هاری جهت گزش های احتمالی در منطقه توزیع شده است تا بتوانیم از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون تمامی زنان باردار پر خطر در شهرستان های جاسک و بشاگرد علیه بیماری آنفلوآنزا توسط معاونت بهداشتی صورت گرفته و در این خصوص مشکلی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان اضافه کرد: تامین و توزیع داروی رایگان به بیماران مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در مناطق سیل زده شهرستانهای جاسک و بشاگرد توسط معاونت غذا و دارو در حال انجام است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها