ورود سامانه بارشی فعال به هرمزگان



بیشینه مجموع بارش هفته شانزدهم سال آبی (۱۶ تا ۲۲ دی ماه) در ایستگاه قشم (ساحلی) در استان هرمزگان به میزان ۲۱۵.۳ میلیمتر ثبت شده است.

به گزارش صبح ساحل، سازمان هواشناسی برای امروز پیش‌بینی کرده بود که فعالیت این سامانه بارشی در اغلب نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاهد ابرناکی و بارش باشیم. بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع و گاهی رگبار، رعد و وزش باد شدید موقتی و برق در مناطق جنوبی پیش بینی شده بود.یشینه مجموع بارش هفته شانزدهم سال آبی (۱۶ تا ۲۲ دی ماه) در ایستگاه قشم (ساحلی) در استان هرمزگان به میزان ۲۱۵.۳ میلیمتر ثبت شده است.

 کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: سه شنبه بعد از شهر سامانه بارشی دیگر از غرب وارد کشور می‌شود و مجدد مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و به تدرج شمال شرق را بارش برف و باران در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و قسمت‌هایی از جنوب کشور است که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به شکل برف و در جنوب و جنوب شرق کشور همراه با رگبار و رعد و برق است.

در هفته شانزدهم از سال زراعی امسال، تمام استان‌های کشور بارشی از ۲.۰ تا بیش از ۱۵۰.۰ میلیمتر داشته‌اند که بیشترین بارندگی مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بخش هایی از استان‌های فارس، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان بوده است.

همچنین در این هفته بیشینه دمای کشور در ایستگاه زرآباد (استان سیستان و بلوچستان) با ۲۸.۷ درجه سلسیوس ثبت شده است، این درحالی است که در هفته گذشته هم‌وطنان ما در ایستگاه کوهرنگ (استان چهار محال و بختیاری) دمای ۲۰.۸ درجه زیر صفر را تجربه کرده‌اند و نسبت به دراز مدت بیشترین دما در اهواز ( استان خوزستان) با ۴۹.۳ و کمترین دما نوژه (استان همدان) با دمای ۳۴ درجه زیر صفر گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: درحال حاضر محور بندرلنگه - بندرخمیر (آبنمای کنخ) مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور دژگان انجام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها