شهرداری بندرعباس پیش قدم در جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا



معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس گفت: لوله گذاری و بازسازی مخازن سطح شهر برای استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس انجام شده است و مشکلی از این جهت نداریم.

به گزارش صبح ساحل، محمد رستمی در یک صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به طرح خرید تضمینی پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس از شرکت ژرف کار جم اظهارکرد: مجموعه کارشناسی و صاحب نظر در شهرداری بندرعباس بعد از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیده است آب مورد نیاز فضای سبز شهر بندرعباس را از طریق بخش خصوصی و به صورت خرید تضمینی پساب مرتفع کند.

وی افزود: مجموعه آب و فاضلاب استان هرمزگان قراردادی را با شرکت ژرف کار جم دارد و شهرداری بندرعباس هم با جلسات متعددی که با کارشناسان، مسئولان آب و فاضلاب و استانداری هرمزگان داشت مقرر شد مفاد قرارداد با شرکت ژرف کار جم توسط یک تیم مشاوره ای تنظیم شود.

رستمی بیان کرد: حدود 6 جلسه با تیم مشاوره ای برگزار شده است و نتیجه آن قراردادی است که هم اکنون تنظیم شده است که دارای 2 پیوست است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: پیوست اول قرارداد موافقت نامه ای است که در سال 1397 منعقد شده بود و همچنین تفاهم نامه چهار جانبه بین شهرداری بندرعباس، استانداری هرمزگان، اداره کل امور مالیاتی استان و آب و فاضلاب دیگر پیوست قرار داد است.

وی ابراز کرد: مبنای قیمت هر متر مکعب آب تقریبا 65 سنت هر دلار است که حدود 8 هزار تومان خواهد شد اما قیمت تمام شده شرکت ژرف کار جم 6 هزار تومان بود که مورد توافق قرار نگرفت و به مبلغ 3 هزار تومان رسید.

رستمی تاکید کرد: هزینه ساخت سایت مذکور 210 میلیارد تومان منهاى مخازن است که سرمایه گذار موظف است ظرف 12 ماه نسبت به تحویل پساب عمل کند.

وی عنوان کرد: تولید در افق قرار داد 50 لیتر بر ثانیه است که بنا بر برنامه اولیه شهرداری نیاز ما کمتر از این است و درخواست هایمان به سرمایه گذار را طبق نیاز اعلام و خریداری خواهیم کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: مخازن سطح شهر بازسازی و لوله گذاری شده اند و مشکلی از این جهت نداریم اما ساختار مکانیکی تاسیسات شیرین سازی غیربومی است و هزینه نگهداری و تولید این سایت ها بسیار بالا است.

منبع: ایلنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها