استفاده از نان با کیفیت حق مردم است



مسعود دشوارگر ، نان را به عنوان مهم ترین منبع غذایی در سبد  مردم یاد کرد و گفت : نان همیشه در نزد ما مسلمانان از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار بوده است و وجود آیات و احادیث متعددی بر این ادعا گواهی می دهد.
وی افزود : نان به عنوان قوت غالب در راس زنجیره غذایی مردم قرار دارد و باید بستری آماده کرد تا مردم نان با کیفیت مصرف کنند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان ادامه داد: استفاده از نان با کیفیت مطلوب حق مردم است که افزایش کیفیت نان علاوه بر اینکه به تولید گندم و آرد مرغوب بستگی دارد به تلاش متصدیان نانوایی در پخت صحیح نان برمی گردد.وی  گفت : این دوره آموزشی در دو بخش تئوری و عملی به مدت 3 روز در بندرعباس برگزارشد.
وی بابیان اینکه در این دوره آموزشی 500نفرشرکت داشتند ، خاطرنشان کرد: در این دوره ، متصدیان نانوایی ها به همراه شاطر و خمیرگیران در سه مرحله تئوری و چهارمرحله عملی  آموزش های لازم را فراگرفتند. 
دشوارگر در ادامه به هدف از برگزاری این دوره آموزسی  اشاره کرد  افزود: این دوره آموزشی با هدف  ارتقاء سطح کیفی نان  تولیدی و افزایش دانش نانوایان برگزارشد.
وی همچنین گفت : در این دوره آموزشی تمام نانوایان در رسته‌های مختلف  شرکت داشتند تا با بهره گیری از دانش روز و کسب مهارت‌های لازم  در تولید نان به مردم استان خدمت کنند.
وی تعدادنانوایی لواش پز( یارانه ای ) در سطح شهرستان بندرعباس را 162واحد و تعداد نانوایی های آزادپز را 120واحد شامل نان سنگگ ، بربری، فانتزی و نان روغنی  اعلام کرد. وی تصریح کرد :  دوره های آموزشی تاثیرمستقیمی بر روند پخت وارتقاء کیفیت نان دارد و به روز رسانی اطلاعات علمی وفنی نانوایان توسط مربیان ماهر و ورزیده، کاهش میزان ضایعات نان را در برخواهد داشت.
مسعود دشوارگر مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان،درپایان  اظهار داشت: بازرسی‌های مستمر از واحدهای نانوایی و نظارت بر رعایت بهداشت فردی نانوایان و فضای نانوایی‌ها، کیفیت پخت و عدم استفاده از مواد افزودنی از موارد موثر در ارتقای کیفیت نان و سلامت عمومی است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها