هدفگذاری ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان



مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در راستای راه اندازی و فعالیت سامانه جامع روابط کار در استان که از ۲۸ دیماه آغاز شده، ۱۲۴ دفتر پیشخوان دولت آماده ثبت نام کارگران و کارفرمایان جهت دریافت کد رهگیری هستند.

به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی صبح امروز(اول بهمن ماه) در نشست با اعضای انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در استان افزود: کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌ نام در این سامانه و دریافت نام ‌کاربری و رمز عبور با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کنند و پس از آن بدون نیاز به مراجعه حضوری،  تمامی فرآیندهای حوزه روابط کار از جمله ثبت قراردادهای کار و تمامی مراحل دادرسی کار اعم از طرح دادخواست، تعیین وقت رسیدگی، ارائه لوایح مربوط و ابلاغ رای از طریق این سامانه صورت گرفته و کارگران و کارفرمایان در مراحل مختلف از طریق پیامک از روند امور مطلع می شوند.
وی بر هدفگذاری ثبت نام ۳۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی استان در مرحله اول تا پایان سال جاری تاکید و اضافه کرد: دفاتر پیشخوان دولت در این زمینه باید نهایت همکاری را داشته باشند.
 ابراهیمی اضافه کرد: کارشناسان آموزش دیده این اداره کل نیز آموزشهای لازم در خصوص سامانه جامع روابط کار را به دفاتر پییشخوان ارائه می دهند.  
ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها