بیش از ۷۸ هزار کودک زیر پنج سال در بندرعباس واکسینه می‌شوند



رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: ۷۸ هزار و ۴۳۹ کودک زیر پنج سال در طرح ایمن‌سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان بندرعباس طی دو مرحله واکسینه می‌شوند.

به گزارش صبح ساحل،  دکتر یحیی میرزاده گفت: ۷۸ هزار و ۴۳۹ کودک زیر پنج سال در طرح ایمن‌سازی تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در شهرستان بندرعباس طی دو مرحله واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۲ هزار و ۴۹۵ کودک در شهر و ۱۵ هزار و ۹۴۴ کودک در روستا هستند که طی دو مرحله و به‌صورت خانه به خانه در شهرستان بندرعباس واکسینه خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به طرح ملی فلج اطفال عنوان کرد: بیماری فلج اطفال بیش از ۲۰ سال است که در کشور ما ریشه‌کن شده، اما به دلیل همسایگی ایران با برخی از کشورهای دارای این بیماری و پیشگیری از آن، این طرح در برخی استان‌ها نظیر هرمزگان اجرا می‌شود.

میرزاده با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله انجام می‌شود، اضافه کرد: مرحله اول این طرح از ۵ تا ۸ بهمن‌ماه و مرحله دوم نیز ۵ تا ۸ اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان بندرعباس درخواست داریم با کارکنان و بهورزان و نیروهای این طرح که به درب منازل مراجعه می‌کنند، همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها