راهیابی ۷۸ داستان کوتاه به مرحله نهایی جشنواره چی چکا



دبیر و قائم مقام انجمن داستان هرمزگان گفت: از ۱۵۱ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره داستان کوتاه چی چکا ۷۸ اثر پس از داوری اولیه حائز شرایط لازم برای راهیابی به مرحله نهایی داوری تشخیص داده شدند.

به گزارش صبح ساحل، محسن بختیار صبح امروز(اول بهمن ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره داستان کوتاه چی چکا که با استقبال خوبی در استان هرمزگان مواجه شده بود هم اکنون به مرحله نهایی داوری رسیده است.
وی افزود: داوری اولیه توسط اعضای هیئت مدیره انجمن داستان هرمزگان انجام‌شده و اسامی راه یافتگان شامل ۶۳ نفر که ۳۷ نفر در بخش نوجوان و ۲۶ نفر در بخش بزرگسال هستند منتشر می شود.
بختیار اضافه کرد: از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری ۱۰ اثر در بخش بزرگسال و ۱۰ اثر در بخش نوجوان توسط داورهای کشوری به عنوان آثار برتر جشنواره انتخاب می شوند که از میان آنها رتبه های اول، دوم و سوم مشخص می شود.
دبیر و قائم مقام انجمن داستان هرمزگان در خصوص تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره و زمان تقدیر از برگزیدگان نیز بیان کرد: پیش از این قرار بود در تاریخ ۴ بهمن ماه مراسم تقدیر از برگزیدگان برگزار شود اما به دلیل شرایط وحوادث اخیر پیش آمده و فضای سوگواری جامعه و هنرمندان، این تاریخ به تعویق افتاده است.
بختیار خاطرنشان کرد: طبق تصمیم هیئت مدیره انجمن داستان هرمزگان جهت احترام و رعایت شرایط و حال سوگواران حوادث اخیر، این جشنواره به تاریخ ۲۵ بهمن ماه منتقل شد تا بتوانیم در شرایط مناسب تری مراسم تقدیر از برگزیدگان را برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم بخش بزرگسال و نوجوان به صورت جداگانه، جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح سپاس اهدا می شود و سایر برگزیدگان نیز ضمن چاپ آثار آن ها، گواهی و لوح تقدیر دریافت می کنند.
وی یادآور شد: راه یابی بیش از نیمی از آثار رسیده به مرحله نهایی داوری نشان میدهد کیفیت آثار در حد مطلوب بوده است و داستان نویسی در استان هرمزگان هنری شناخته شده و دارای پتانسیل های بالقوه و بالفعل بالایی می باشد که‌ لازم است توجه بیشتری به این رشته هنری شود.

راهیابی ۷۸ داستان کوتاه به مرحله نهایی جشنواره چی چکا

راهیابی ۷۸ داستان کوتاه به مرحله نهایی جشنواره چی چکا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها