هرمزگان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران/خدمات‌رسانی به ۱۴ میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی حجمی نزدیک به ۷۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان و خدمات‌رسانی به ۱۴ میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در دوره زمانی ۹ ماهه سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۶۹ میلیون و ۴۱۸ هزار تن کالای تخلیه و بارگیری شده، ۴۴ میلیون و ۵۰۵ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از مرز ۲۷ میلیون تن فراتر رفت

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۲۷ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۹۷ تن اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای دی ماه جاری، دومیلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۰۵ تن از این کالاها، با رشد مثبت  ۸ درصدی ترانشیپ و دومیلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۸۷ تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی‌پور از کابوتاژ (کران بری) ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۸۳ تن با افزایش ۸,۵ درصدی و همچنین واردات ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۲۷۴ تن کالای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی۸۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را ۹ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۴۷ تن با افزایش ۵,۳ اعلام کرد و گفت: طی مدت یادشده، ۶۶ هزار و ۹۹۷ تن، با افزایش چشمگیر ۸۶ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و ۱۵ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۸۷ تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۴,۸ درصدی به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۱,۲ میلیون TEU کانتینر

وی اظهار داشت: در دوره زمانی ۹ ماهه سال جاری، یک میلیون و ۲۳۷ هزار TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

تردد ۵۰ هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۰هزار و ۴۵۸فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، ۳ هزار و ۶۹۶ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۴۶ هزار و ۷۶۲ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

رشد ۵,۵ درصدی مسافرت های دریایی

عفیفی‌پور هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی‌ماه جاری که یک دوره زمانی ۹ ماهه را شامل می‌شود، ترابری ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۷۵ نفر سفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید که رشد مثبت ۵,۵ درصدی را شاهد بودیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها