در جاده بندر شهيد رجایی بندر عباس رخ داد

مرگ دردناک پدر و پسر در آتش بی احتیاطی



ساعت 14 است و ترافیک سنگینی در جاده بندر شهید رجایی حکم فرماست .

قسمتی از جاده  بر اثر آتش سوزی یک دستگاه سمند و تریلی بسته شده است، خودروها در یک ردیف آهسته پشت سر هم حرکت می کنند .

تا کیلومترها دود سیاه رنگ نمایان است  وشعله های آتش در حال سوزاندن . از نزدیک با آهن پاره ای (خودروی سمند) روبرو می شویم که در احاطه آتش است و حریق قسمتی  از تایرها  و بدنه تریلی هم در برگرفته است.


خودروهای آتش نشانی در حال اطفای حریق می شوند حریق ناشی از برخورد یک دستگاه کشنده ماک با یک دستگاه سمند حامل سوخت. عوامل راهداری و پلیس راه نسبت به روان‌سازی ترافیک در این مسیر اقدام می کنند.


به گفته  حسن امینی زاده معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس ،ساعت 14 و  سه دقیقه دوم بهمن ماه جاری، گزارش حادثه و حریقی در محور اسکله شهیدرجایی-بندرعباس ، به سامانه 125 آتش نشانی بندرعباس اعلام می شود  اکیپ امدادی و عملیاتی آتش نشانان از ایستگاه های شماره دو و هفت به محل اعزام می شوند.امینی می گوید:«متاسفانه در این حادثه  دو سرنشینان خودرو سواری  که درون خودرو محبوس‌ بودند، جان خود را از دست دادند که با رسیدن آتش نشانان عملیات اطفا و رهاسازی صورت پذیرفت و پس از رهاسازی، فوت شدگان تحویل عوامل انتظامی شدند».این عملیات در ساعت 15 و دو دقیقه پایان می رسد و حریق اطفا می شود.


بی احتیاطی راننده تریلی و سرعت زیاد سمند


«این حادثه در جاده بندر شهید رجایی در محدوده هوا دریا رخ می دهد  که باعث  مرگ سرنشینان سمند(پدر45 ساله و پسر 17 ساله)می شود».سرهنگ اسماعیل تنها جانشین رئیس پلیس راه هرمزگان با بیان اینکه این مطلب می گوید: «راننده کامیون حق تقدم را در دوربرگردان رعایت نکرده و باعث وقوع این حادثه  شده است».

گفتنی است: با آثار به جا مانده از خط ترمز و شدت برخورد با کشنده ماک، همچنین نظر کارشناسان  مشخص است سمند حامل سوخت از غرب به شرق جاده اسکله شهید رجایی(لاین برگشت به سمت بندرعباس) با سرعت زیاد در حال حرکت بوده که پس از برخورد با پهلوی یک دستگاه تریلی ماک که در حال دور زدن بوده( میانبر رسیدن به مقصد)؛ دچار حریق می شود.


 توصیه پلیس


سرهنگ اسماعیل تنها، جانشین رئیس پلیس راه هرمزگان علت اکثر تصادفات را عدم رعایت سرعت مجاز مطمئنه و  و عدم رعایت حق تقدم  می داند و می گوید:«تصادفاتی که به علت سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم اتفاق می افتد بیشترین تلفات را به همراه دارند چرا که شدت تصادف بسیار بالا است».

وی ادامه می دهد:«از رانندگان حرفه ای و قدیمی مانند خودروهای سنگین انتظار می رود قانون مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند به علت چند دقیقه ای زود رسیدن ، باعث مرگ افرادی نشوند و..»..

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها