امیدوارم بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:بسیار امیدواریم که بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی کنیم.

به گزارش صبح ساحل، رضا کمالی زرکانی روز گذشته(چهارم بهمن ماه) در مراسم یک سالگی افتتاح بوکتاب بندرعباس، افزود: سابقه تاریخی و فرهنگی استان هرمزگان خیلی بیشتر از آن است که شنیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هرمزگان تصریح کرد: در غرب استان هرمزگان فقط در یک شهر ۲۵ کتابخانه شخصی داشتیم و در شهر جناح هنوز کتابخانه ای شخصی با ۳۵ هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوعات به ما این جسارت و امکان را داد که با پنج شهر وارد عرصه انتخاب پایتخت کتاب شویم. وقتی پای انتخاب پایتخت کتاب می آید مجموعه هایی مثل بوکتاب می توانند کمک کنند که شاخص های فرهنگی ما برای انتخاب پایتخت کتاب خیلی بالا برود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های بزرگ فرهنگی که برای انتخاب پایتخت کتاب عنوان کردیم مجموعه بوکتاب بوده است. بسیار امیدواریم که شهر بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان دوست و همراه و حامی مجموعه بوکتاب است.

در ادامه نماینده مردم در بندرعباس، قشم،ابوموسی،حاجی آباد و بندر خمیر مجلس شورای اسلامی، گفت:خوشحال و خرسندم که در این لحظه و ساعت در جشن یک ساله تاسیس این مجموعه فرهنگی بزرگ و بی نظیر در استان هرمزگان شرکت کردم.

احمد مرادی تصریح کرد: حدود دو سال قبل که بازدیدی از باغ کتاب تهران و نشستی که با مدیران این مجموعه داشتم زمانی که موضوع ایجاد مجموعه فرهنگی مشابه باغ کتاب در هرمزگان مطرح شد بسیار خوشحال شدم و یکی از آرزوهای دیرینه ام این بود که شاهد چنین مجموعه ای در استان باشم و قول و تعهد دادم که در کنار مجموعه بوکتاب باشم که این اتفاق میمون و مبارک در استان بیفتد.
وی اظهار کرد: اثرات مثبت این اتفاق فرهنگی را در آینده می بینیم.وقتی بچه ها با سنین مختلف به مجموعه بوکتاب می آیند وکتاب های مختلف را می بینند و می خوانند این خود در شکل گیری این عزیزان در آینده نقش بسیار خوبی دارد و که خود یک تحول و اتفاق بسیار بزرگ فرهنگی است.

مرادی در پایان اضافه کرد: همه متعهد شویم که از چنین مراکز فرهنگی که واقعا اثر گذار است وبه درد استان،کودکان استان و حتی خودمان هم می خورد حمایت کنیم.امیدوارم توفیق همراهی و حمایت به این مجموعه را داشته باشم.

اولین سالگرد افتتاح مجموعه بوکتاب با حضور تعدادی از مسئولین استان، مدیر عامل شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری ماه پیشونی، رئیس هیئت مدیره شرکت ماه پیشونی و مدیر مجموعه بوکتاب و تعدادی از هنرمندان و فعالان هنری و فرهنگی استان و تعدادی از شهروندان با اجرای موسیقی ترانه و پارسا، قصه خوانی و اجرای گروه چیکو برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها