گوش شنوایی برای حرف مردم بشاگرد وجود ندارد/ مردم شب گذشته گرسنه خوابیده‌اند



اوضاع مردم روستای سیل‌زده ذه‌مبارک بشاگرد بحرانی است و این مردم نیازمند ارسال فوری مواد غذایی و اقلام یک ماهه هستند.

‌به گزارش صبح ساحل، حسین خودستان دهیار روستای ذهبارک بشاگرد اظهار داشت: روستای ما تا مرکز شهرستان 75 کیلومتر فاصله دارد در این روستا 52 خانواده با جمعیت 230 نفر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه راه روستا در اثر بارندگی و طغیان رودخانه جگین مسدود شده است افزود: پس از سیل گسترده‌ای که اتفاق افتاد تنها یک بار از طریق بالگرد هلال احمر بسته مواد غذایی 72 ساعته شامل کنسرو تن ماهی و لوبیا، خرما و نان به دست مردم رسیده است.

دهیار روستای ذهبارک با تاکید بر اینکه بسته هلال احمر کفاف معاش خانوارهای 8 تا 12 نفره را نمی‌دهد گفت: الان پس از گذشت حدود 17 روز از آن سیل آذوقه مردم از جمله آرد و برنج به کلی تمام شده و نیاز فوری به امدادرسانی دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این منطقه سوپرمارکت برای تهیه اقلام ضروری خوراکی هم وجود ندارد و مردم این منطقه و روستا در حال حاضر واقعا گرفتار و مستاصل هستند. 

خودستان گفت: بارها با مسئولان ارتباط برقرار کرده‌ایم اما گوش شنوایی برای حرف این مردم وجود ندارد، دیشب مردم بی‌شام بوده و گرسنه خوابیده‌اند، پس چه زمانی برای ما آذوقه می آورند، نوش دارو پس از من مرگ سهراب؟ 

وی افزود: ما در منطقه زیرکوه بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد زندگی می‌کنیم در این منطقه چندین روستا با همین مشکلات وجود دارد، احشام ما و سازه‌های آبخیزداری نیز از بین رفته است. 

مردم با خرما شکم خود را سیر می‌کنند/مسئولان به داد مردم برسند

رئیس شورای اسلامی روستای ذهبارک هم ضمن تایید صحبت‌های دهیار روستا اظهار داشت: ارتباط روستا به کلی قطع شده است و هیچ گونه ارتباطی با شهرستان نداریم. 

وی افزود: در منطقه زیر کوه بخش گافر و پارامون 24 روستا با جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر وجود دارد که راه ارتباط همه روستاها با مرکز شهرستان قطع است و مردم برای تهیه اقلام غذایی گرفتار هستند. 

علی نورانی گفت: بر اثر سیل 202 راس بز و گوسفند در روستای ما تلف شد، 16 دینام و 3 موتور آب نیز توسط شیل از بین رفت، اما در حال حاضر به لحاظ مواد غذایی وضعیت بحرانی است. 

وی تصریح کرد: مردم خود را با خرما سیر می‌کنند تمام اقلام غذایی تمام شده تنها یک مرتبه به این روستا مواد خوراکی 72 ساعته آورده شده و در حال حاضر مردم در رنج و سختی هستند و اگر امدادرسانی نشود مردم از گرسنگی می‌میرند. 

رئیس شورای اسلامی روستای ذهبارک گفت: مسئولان باید به داد این مردم برسند و برای رودخانه جگین و گذر از این رودخانه باید یک فکری کنند. 

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها