صبح ساحل در گفت و گو با مسوولان شهرداری بندرعباس بررسی کرد:

مرگ جنجالی اسب سفید در بوستان غدیر



هوا  ابری و بارانی است و زمین پر از آب .. اسب سفید با زین  مشکی رنگ  انگار  درچند متری  تابلو برق در بوستان غدیر بندرعباس خوابیده است اما زمانی که دقیق می شویم می بینیم اسب مرده است...

عکسهای از نماهای مختلف اسب و تابلوبرق  با درب باز پر از سیم های آویزان  بر روی سطح خیس زمین در  فضای مجازی دست به دست می چرخد ، کاربران با دیدن این عکسها احتمال می‌دهند که این حیوان نجیب بر اثر برق گرفتگی کشته شده است و شاکی می‌شوند که اگر به جای این اسب ، فردی از این منطقه عبور می کرد قطعا دچار برق گرفتگی می شد ، توپ را به سمت شهرداری و اداره برق  پرتاب می کنندو مقصر حادثه  را این ارگانها می دانند  ...

برق بوستانها وظیفه  سازمان فضای سبز

فاطمه دیالمه مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در گفتگو با صبح ساحل بیان می کند: وظیفه نگهداری و  تامین روشنایی، تعمیرات تابلوهای برق  و...درون بوستانها و فضای سبز بر عهده سازمان فضای سبز شهرداری‌ها است ».

رد ادعای برق گرفتگی

پیمان عالی زاده معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس نیز  ادعای برق گرفتگی اسب را رد می‌کند و می‌گوید: به علت بارندگی،  برق  بوستان‌ها قطع می‌شود، آن ساعت از روز ،برق در مدار نبوده است در صورت جلسه‌ای که به امضای شاهدین حادثه و  صاحب اسب و نمایندگان سازمان رسیده است، همچنین بررسی پلیس ، تلف شدن اسب بر اثر اتفاقی به غیر از برق‌گرفتگی تاکید شده است.

وی ادامه می دهد: هیچ اتفاقی به صاحب اسب که در آن لحظه  در کنارش بوده نیافته است اگر برق گرفتگی بود صاحب آن را نیز درگیر می کرد.

عالی زاده با اشاره به اینکه ورود اسب و حیوانات دیگر مانند شتر و غیره به محدوده پارک‌ها ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود،می افزاید:متاسفانه برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر محتوای غیر واقعی کرده و عنوان شده که اسب مورد نظر، در اثر برق‌گرفتگی تلف شده است.

این مقام مسوول ادامه می دهد: ظاهرا خود اسب‌سوارها آسیب زیادی به این حیوانات وارد کرده و فشار زیادی به آنها وارد می‌کنند و همین مسئله موجب تلف شدن آنها می‌شود، چرا که سال گذشته نیز چند مورد مشابه در محدوده پارک‌های ساحلی گزارش شده است.

مرگ اسب و ورود حیوانات ممنوع

عباس رفیق دوست، نماینده حراست شهرداری بندرعباس در بوستان غدیر که شاهد ماجرا است  با بیان این که  این حادثه در ساعت 15 و 20 دقیقه پنجشنبه گذشته ( سوم بهمن ماه جاری) رخ داده است می گوید: فردی به ما مراجعه و بیان کرد که جوانی در کنار اسب  ایستاده و ادعا دارد اسبش به علت برق گرفتگی مرده است، تعجب کردیم چون برق قطع بود، دفتر ما نزدیک محل حادثه بود وکمتر از 5 دقیقه به آنجا رسیدیم.

وی ادامه می دهد:زمانی که رسیدیم جوان لاغر اندام حدودا 18 ساله را دیدیم که کنار اسب مرده ایستاده و می‌گفت این تابلو برق علت مرگ اسبش است، در همان موقع نیروی تاسیسات پارک در محل حاضر شده و پس از بررسی  تابلو برق با قطعیت اعلام کرد  هیچ‌گونه مشکل خطرآفرین در شبکه و تابلوهای برق، وجود ندارد،  برق در مدار نیست چرا که با روشن شدن هوا ، برق ها قطع می شود.

رفیق دوست می افزاید: زمانی که  به محل رسیدیم کودکی پا برهنه با دوچرخه کنار اسب  عبور می کرد، اگر برقی بود می بایست حتی صاحب اسب و کودک را هم آسیب می رساند، با قاطعیت می گویم علت مرگ اسب، برق گرفتگی نبوده است».

وی می گوید: تحقیقات پلیس کلانتری هم نشان داد که این اسب به علت های دیگر مرده است نه برق گرفتگی.

رفیق دوست ادامه می دهد: صاحب اسب نیزپس از  امضا صورتجلسه ، حیوان مرده را رها کرد و شهرداری این حیوان را به مکان دیگری برای دفن انتقال داد.

وی ،مرگ اسب در این بوستان در سال گذشته را دو مورد ذکر می کند و می گوید: هر ساله مشکل تلف شدن این حیوانات را  در این بوستان داریم  که به دلایلی از جمله کار کشیدن بیش از حد از این حیوان، تشنگی و گرسنگی و... می میرند.

رفیق دوست با بیان اینکه تردد حیوانات در این بوستان ممنوع است و تابلو «ورود ممنوع» هم زده شده است به علت احتمال خطرات پیش بینی نشده از جمله آسیب به کودکان و افراد ضعیف و... یادآور می شود:  بارها جلوی ورود حیوانات را به بوستان گرفتیم اما صاحبان آن با هر ترفندی این حیوانات را وارد بوستان می کنند و به نوعی درآمدزایی دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها