ژئوپارک‌ جهانی قشم و اسپانیا تفاهم نامه امضا کردند



مدیران دو ژئوپارک جهانی قشم و ابیر کاس پورس یارا اسپانیا در نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا تفاهم نامه ای را با هدف توسعه ژئوتوریسم امضا کردند.
به گزارش صبح ساحل، این تفاهم نامه در حضور حمید رضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم و استاندار کاسریس اسپانیا با هدف توسعه ژئوتوریسم و همکاری کارشناس و اقدامات فنی و عملی به امضای مدیران دو ژئوپارک رسید.
تبادل اطلاعات، تجربیات و درگیر کردن جوامع محلی مستقر در محدوده این دو ژئوپارک از دیگر مفاد این تفاهم نامه می باشد.
توسعه مباحث مربوط به صادرات صنایع دستی که توسط هنرمندان‌ محلی تولید می شود و تبادل گردشگر بین دو ژئوپارک از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.
شایان ذکر است؛ ژئوپارک‌ ایرکاس یارا اسپانیا یکی از ۱۵ ژئوپارک این کشور است که سال ۲۰۱۱ به عضویت ژئوپارک‌های جهانی درآمد. این ژئوپارک با جمعیتی بیش از ۱۴ هزار نفر دارای ۳۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت است و تا کنون ۵۰ ژئوسایت را به ثبت جهانی رسانده است.
حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راس هیاتی متشکل از معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همچنین مدیر ژئوپارک جهانی قشم برای شرکت در نمایشگاه بین المللی ۵ روزه فیتور اسپانیا (۲ تا ۶ بهمن ماه) که با موضوع گردشگری برپا شده است، به این کشور سفر کرده اند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها