تسهیلات 282 میلیارد ریالی رونق تولید تصویب شد



تصویب اعطای 282 میلیارد ریال تسهیلات و بخشودگی بخشی از بدهی های تولیدکنندکان به شبکه بانکی مهم ترین مصوبه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان بود.

به گزارش صبح ساحل، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: این تسهیلات در قالب تبصره 18 و رونق تولید به عنوان سرمایه ثابت و درگردش به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت می شود.
خلیل قاسمی افزود: با هماهنگی ها، پیگیری و مصوبات کارگروه رفع موانع تولید تاکنون مشکلات بسیاری از بنگاه های بزرگ اقتصادی استان برطرف شده است.
وی گفت: با حمایت از آلومینیوم المهدی در این کارگروه، این واحد تولیدی با افزایش 247 دیگ بخار به رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته رسید.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: همچنین کارخانه گندله سازی مادکوش با تامین مواد اولیه از این هفته کار خود را آغاز می کند که زمینه اشتغال 300 نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بخشی از بدهی جاری تولیدکنندگان به شبکه های بانکی کشور بخشیده می شود.
عبدالله آبسواران افزود: بدهی بانکی اشخاص حقوقی و بنگاه های تولیدی بزرگ تا سقف 2 میلیارد تومان و اشخاص حقیقی تا سقف 500 میلیون تومان بخشیده می شود.
وی گفت: این طرح برای تسویه بدهی های شرکت های تولیدی تا قبل از سال 98 در نظر گرفته شده است و متقاضیان تا پایان امسال فرصت دارند درخواست کتبی خود را به بانک ها اعلام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان هم گفت: حمایت های این کارگروه از مجتمع کشتی سازی بندرعباس زمینه رونق تولید این واحد را فراهم کرده و به رشد 168 درصدی نسبت به سال قبل رسیده است.
ایرج حیدری افزود: در نیمه نخست امسال بیش از شش هزار نفر جذب بازار کار استان شدند و تنها 500 نفر بیمه بیکاری دریافت کردند.
بحث و تبادل نظر در مورد نرخ آب بهای تولیدات کشاورزی و صنایع و معادن ، بررسی اختلافات واحدهای معدنی با سازمان های صمت و منابع طبیعی از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها