کارگاه آموزشی ایمونوهماتولوژی با حضور مدرس ایرانی در عمان برگزار شد



به گزارش صبح ساحل،  این برنامه توسط خدمات ملی بانک خون کشور سلطان نشین عمان وابسته به وزارت بهداشت این کشور و با همکاری انجمن آسیایی طب انتقال خون(AATM) در دانشگاه علوم پزشکی شهر مسقط برگزارشد.

بنابراین گزارش کارشناسان آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی از بیمارستان های منتخب شهر مسقط پایتخت عمان و پزشکان پاتولوژیست و هماتولوژیست از سراسر کشور عمان گرد هم آمدند تا در کارگاه عملی ایمونوهماتولوژی که طی سه روز از تاریخ سوم تا پنجم بهمن ماه (۲۲الی۲۴ژانویه) برگزار شد شرکت کنند.

مصطفی مقدم؛ مدرس ایرانی حاضر در این سمینار در خصوص مباحث مطرح شده در این کارگاه اظهار داشت:  آموزش نظری و عملی سرولوژی پیشرفته گلبول قرمز با نمونه های مشکل دار و ارائه خدمات انتقال خون در شبکه سازمانی متمرکز از جمله سرفصل هایی است که در این کارگاه به فراگیران آموزش داده شد.

وی افزود: این کارگاه توسط مدرسین انتقال خون از سه کشور ایران، هندوستان و سریلانکا برگزار شد و طی آن ۲۵ نفر از شرکت کنندگان تکنیک های مرتبط با علوم ایمونوهماتولوژی را آموزش دیدند.

گفتنی است مدرسین این دوره آموزشی در حاشیه برگزاری این کارگاه سه روزه از مرکز انتقال خون مسقط بازدید کردند و در جریان مراحل مختلف فرایند اهدای خون، تولید فرآورده و چگونگی انجام آزمایش ها قرار گرفتند.

سازمان انتقال خون ایران عضو انجمن آسیایی طب انتقال خون و دارای جایگاه برتر از لحاظ سلامت خون و رسیدن به آمار اهدای خون صد در صد داوطلبانه است.

منبع: روابط عمومی سازمان انتقال خون

کارگاه آموزشی ایمونوهماتولوژی با حضور مدرس ایرانی در عمان برگزار شد

    کارگاه آموزشی ایمونوهماتولوژی با حضور مدرس ایرانی در عمان برگزار شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها