طرح بازی و یادگیری در ۱۰۰مدرسه ابتدایی هرمزگان آغاز شد



 به گزارش صبح ساحل، معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: این طرح در ۵۰ مدرسه دخترانه و ۵۰ مدرسه پسرانه شهرستان های بندرلنگه، بندرخمیر، میناب و ناحیه یک و ۲ بندرعباس درحال برگزاری است.


ایرج بیت الهی روز دوشنبه در همین زمینه افزود: سال تحصیلی گذشته(۹۸-۹۹) نیز مرحله نخست طرح بازی و یادگیری به صورت پایلوت در ۱۰۰ مدرسه ابتدایی پسرانه و دخترانه دولتی وغیردولتی شهری و روستایی هرمزگان اجراشد.
وی بیان داشت: این طرح  با اعلام آمادگی از سوی مدارس وتوجه به امکان سنجی محیط و شرایط مدرسه و رعایت سایر ملاک ها و ویژگی های مدارس انتخابی و بمنظور اشاعه و گسترش فرهنگ یادگیری و نهادینه کردن فرهنگ بازی در روش های تدریس انجام می گیرد.
این مسوول فرهنگی اظهارداشت: این طرح نتیجه مثبت و بسیار اثربخشی در ارتقای یادگیری دانش آموزان به دنبال داشته است.
بیت الهی ادامه داد: دراین راستا کارگاه آموزشی توسط مدرسان برگزارشده و رابطان، نماینده مربیان پیش دبستانی، نماینده معلمان دوره اول ابتدایی از مناطق و نواحی مجری طرح آموزش های لازم جهت اجرای بهینه طرح را فرا گرفتند.
وی بیان داشت: طرح بازی ویادگیری جریان آموزش ویادگیری را بویژه در دوره دبستان (پایه های اول، دوم و سوم ) به جریانی شوق انگیز، نشاط بخش، لذت بخش و خلاقیت پرور تبدیل می کند و کودکان از طریق بازی که با هیجان همراه است زندگی در دنیای آینده را تمرین می کنند.  
معاون آموزش ابتدایی هرمزگان ادامه داد: آموزش و یادگیری کودکان مستلزم توجه به نیازهای جسمی، شناختی، عاطفی و اجتماعی آنها در دوره دبستان است. 
مرحله نخست اجرای آموزشی طرح بازی و یادگیری در سال تحصیلی (۹۷ -۹۸) در ۱۰ استان کشور از جمله هرمزگان به صورت پایلوت اجرا شد.
آموزش وپرورش هرمزگان دارای چهار هزار مدرسه و بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز است که ۲۲۰هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی هستند. 

منبع : ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها