مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی :

انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها سال آینده در هرمزگان اجباری است



​مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از بررسی چالش های فراروی توسعه گلخانه ها در این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، مسعود گرگیج در جلسه ای که به منظور بررسی  چالش های فراروی توسعه گلخانه ها با حضور مهدی ترابی معاون بهبود تولیدات گیاهی، شفیعی مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس و سرمایه گذاران گلخانه ها برگزار شد، گفت: باید پیشرفت فیزیکی طرح های گلخانه تا پایان سال جاری مشخص شود .

وی افزود: مشکلاتی که سرمایه گذاران گلخانه با محیط زیست و آب منطقه ای داشته در اسرع وقت به سازمان اعلام کنند تا در جهت رفع آنها اقدام شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه های استان 400 هکتار بوده که تا 6 ماه آینده این سطح به 600 هکتار می رسد، خاطرنشان ساخت: توسعه گلخانه ها یکی از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی است.

به گفته گرگیج، انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته گلخانه امسال به صورت پایلوت در سطح 110 هکتار اجرا شده است و از سال آینده این طرح به صورت اجباری اجرا خواهد شد و تولید کنندگان صیفی و سبزی ملزم به کشت محصول در گلخانه خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: تولیدات بیشتر، محصولات باکیفیت بهتر، افزایش عملکرد، بهره وری، ایجاد اشتغال بیشتر و فروش با قیمت بهتر از مزیت های احداث گلخانه ها خواهد بود .

منبع: ایانا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها