تداوم مرگ بی‌علت پرندگان در میانکاله/ حضور مدیران ملی و استانی در منطقه



با گذشت حدود ۴ روز از مرگ بی‌علت پرندگان در شبه جزیره میانکاله بهشهر، متاسفانه هر لحظه بر آمار تلفات پرندگان نادر در منطقه افزوده شده تا جایی که پای مدیریت ارشد استان و مسئولان دامپزشکی کشور برای بررسی بیشتر باز شد.

به گزارش صبح ساحل، میانکاله بهشهر یکی از زیستگاه‌های بومی و نادر پرندگان بوده که همه ساله پرندگان بسیار و نادری از اقصی نقاط جهان و قطب شمال و دریای سیبری برای زمستان گذرانی در آن سپری می‌کنند.

با افزایش سرما در روزهای اخیر اتفاقات بی‌دلیلی سبب شد تا هر لحظه بر تعداد تلفات پرندگان در میانکاله مازندران افزوده شده و تاکنون قریب به 4000 لاشه از این پرندگان تلف شدند.

اکنون میانکاله از حیث ورود و خروج مردم ممنوع شده و مسئولان ارشد استان از جمله استاندار و مسئولان سازمان دامپزشکی کشور برای بررسی دلایل این اتفاقات و حوادث احتمالی پس از آن در میانکاله جمع شدند.

ممنوعیت خرید و فروش پرندگان در بازارهای مازندران نخستین اطلاعیه محیط زیست مازندران بوده که از مردم خواسته تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های پرندگان از خرید و فروش پرندگان خودداری کنند.

حسین علی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران  گفت: در چهارمین روز از پایش تالاب بین‌المللی میانکاله بیش از چهار هزار لاشه انواع پرندگان مهاجر جمع‌آوری و دفن بهداشتی شد که عمده لاشه کشف شده پرندگان مهاجر که بیشترین آن‌ها از نوع چنگر، فلامینگو و اردک نوک‌ پهن بوده در سواحل گلوگاه و روستای قلعه‌بان از توابع بهشهر بوده که در حال جمع‌آوری است.

منبع : تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها