فن آوری نوین ساختمان


نویسنده: مصطفی دولخانی

با بررسی زلزله های اخیر و مشاهده آسیب های برجا مانده این نتیجه حاصل می شود که عدم استحکام دیوارها منجر به بیشترین خسارت جانی و مالی در ساختمان ها می شود.

به گزارش صبح ساحل، دیوارها در هنگام زلزله دارای دو نقطه ضعف عمومی عدم ناپایداری دیوارو عدم اتصال دیوار به سازه می باشند. از این رو مسلح کردن دیوارهای ساخته شده با مصالح بنایی و اتصال مناسب آن به سازه ضروری است.میلگرد بستر یکی از روش های فنی، اقتصادی و مطمئن برای مسلح کردن و اتصال دیوارهای سفالی، بلوکی و آجری به سازه در برابر زلزله است که این محصول توسط شرکت فراسازان آویژه تولید و عرضه می گردد.


میلگرد بستر نسبت به سایر مصالح ساختمانی از مقاومت بالاتری برخوردار است و در تست شبیه سازی زلزله 7.5 ریشتری که در مرکز تحقیقات مسکن بر روی دیوارهای مسلح شده به این نوع میلگرد انجام شد، این دیوارها نه تنها واژگون نشد، بلکه نمای ساختمان نیز ترک نخورد و این محصول بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیقات موفق به کسب گواهینامه فنی از مرکز تحقیات مسکن شد.این روش از 70 سال قبل در آیین نامه های بین المللی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و از لحاظ اقتصادی نسبت به سایر روش ها مانند نشی کشی ( وال پست) حداقل 20 درصد ارزان تر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها