معاون عملیات اورژانسی کشور:

تجهیز خودروها به قطعه هوشمند برای هشدار امدادی



معاون عملیات اورژانسی کشور گفت: طرح نصب قطعه هوشمند ارسال هشدار امدادی با هدف اطلاع یافتن فوری مراکز امدادرسان از حوادث خودرویی به خودروسازان ارائه شده است.

  

 به گزارش صبح ساحل، «حسن نوری» روز سه شنبه در دومین همایش هوشمند سازی امدادخودرو در دانشگاه علم و صنعت، افزود: نصب این قطعه هوشمند در خودروها کمک خواهد کرد تا سازمان های امدادرسان و اورژانس بتواند در دقایق اولیه بروز حادثه در محل حاضر شده و به این ترتیب از وقوع تلفات و آسیب دیدگی بیشتر افراد جلوگیری کند.
وی افزود: نصب این قطعه همچنین می‌تواند به امدادرسانی سایر دستگاه‌ها کمک کرده و از بروز حوادث ناگوارتر جلوگیری کند.

نوری خواستار ورود جدی‌تر خودروسازها به این موضوع شد تا به این ترتیب از شدت حوادث خودرویی کاسته شود.

   

معاون عملیات اورژانسی کشور استاندارد ایستگاه‌های اورژانس در جاده‌های کشور را ۴۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: به دلیل میزان بالای حوادث جاده‌ای این استاندارد را کوتاهتر کرده‌ایم، اما ترافیک بعد از وقوع حادثه مانع سرعت گرفتن حضور اورژانس می‌شود.

وی افزود: اورژانس کشور با توجه به این موضوع و اینکه سایر دستگاه‌ها زودتر به محل حوادث برسند آماده است آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دهد.

نوری گفت: ارایه آموزش‌های اورژانس به امدادگران خودرو خواهد توانست به کاهش آسیب‌های ناشی بعد از حوادث کمک کند.

  

معاون عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه خیلی از آسیب‌های ناشی از حوادث ناشی از ناآگاهی از ارائه خدمات اورژانسی است، گفت: بر این اساس سازمان اورژانس آماده همکاری با همگان برای بهره‌مندی از آموزش‌های صحیح است تا از شدت آسیب های بعد از حوادث کاهش یابد.

وی از استانداردهای خودرویی انتقاد کرد و گفت: تدوین استانداردهای خودرویی باید با نظر خواهی از سازمان های امداد رسان تدوین و اجرایی شودو بر استفاده از سامانه‌های هوشمند در خودروسازی تاکید کرد.

منبع : ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها