حرکت در خط ولایت، اساسی‌ترین معیار زندگی هدفمند در جامعه‌ اسلامی



آیت الله خاتمی گفت: حرکت در خط ولایت، اساسی‌ترین معیار زندگی هدفمند در جامعه اسلامی است.

به گزارش صبح ساحل، آيت الله خاتمي در مراسم گراميداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کيش گفت: زندگي ما انسانها پر از فراز و نشيب و طوفانها و غبارهاي مختلف است و براي آسيب نديدن بايد در مسير ولايت حرکت کنيم.
امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت فاطمه زهرا در دفاع از ولايت ، سختي هاي زيادي را تحمل کردند و اگر فاطمه زهرا از ولايت دفاع نمي کردند دروغ پردازان و تحريف گران تاريخ مي گفتند که حتي حضرت فاطمه نيز امام علي را قبول ندارد اما حضرت فاطمه با اين حرکت مقدس از ولايت حمايت کرد.
وي اظهار داشت: حرکت حضرت فاطمه در دفاع از ولايت، نماد کامل امر به معروف و نهي از منکر است و به مسلمانان جهان ياد داد که در دفاع از دين و ولايت ، امر به معروف و نهي از منکر هيچ شرطي ندارد.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه ما بايد حرکت خود را با ولايت تنظيم کنيم گفت:نبايد انتظار داشته باشيم که ولايت مانند ما عمل کند بلکه بايد حرکت خود را با ولايت تنظيم کنيم و پا به پاي ولايت حرکت کنيم.
وي اظهار داشت: ولايت مداري در نظام جمهوري اسلامي ايران، تسليم قانون بودن است و افرادي که از قانون تمکين نمي کنند ولايتمدار نيستند.
آيت الله خاتمي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: انتخابات در هر کشوري قوانين خاصي دارد و گاهي قوانين ساير کشورها از قوانين ما سخت تر است و افرادي که صلاحيت آنها تايید نشده بايد به قانون احترام بگذارند و از مجاري قانوني اعتراض و پيگيري کنند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه در انتخابات چهل سال گذشته نيز برخي به دنبال جنجال آفريني بودند اظهار داشت:هياتهاي اجرايي ، هياتهاي نظارت و شوراي نگهبان صلاحيت نامزدها را بررسي مي کنند و تمکين از شوراي نگهبان به معناي ولايتمداري است.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: اميد بخشي در جامعه وظيفه اي همگاني است و سياه نمايي کردن بزرگترين منکر در جامعه است و بنا به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي ، آينده ي جمهوري اسلامي ايران روشنتر از گذشته خواهد بود.
وي با بيان اينکه فشار اقتصادي کنوني در جامعه بي سابقه است گفت:در راس کشور ما ، رهبري مقتدر ، شجاع و آينده نگر قرار دارد اما اداره کشور صبر و حوصله مي خواهد  و به فضل  خدا اين مشکلات برطرف خواهد شد.
آيت الله خاتمي با اشاره به حضور ملت ايران در همه ي صحنه ها گفت: بايد براي حضور حداکثري در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تلاش کنيم و چهره هاي انقلابي ، ولايتمدار ، قانونمدار و با مديريت جهادي را انتخاب کنيم تا مشکلات جامعه برطرف شود.
وي افزود:انتخابات مايه عزت و اقتدار ماست و حضور در انتخابات ، تکليف شرعي و حق و وظيفه ي همه ي مردم است و دقت در انتخاب کردن، آسيب ها را کمتر خواهد کرد. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها