گل همین پنج روز و شش باشد


نویسنده: شیوا شاکری

اسم گل و گیاه که می‌آید، طراوت و شادابی را به همراه خود می‌آورد. در روزهای منتهی به پایان سال و بعد از اتفاقات تلخی که در کشورمان افتاد، رویدادی  از جنس شادابی را باید به فال نیک گرفت. نمایشگاه گل و گیاه بندرعباس که طی شش روز  از 30 دی  تا 5 بهمن برگزار شد، اتفاق خوشایندی بود که باید از وقوعش خوشحال بود .گزارش زیر مشاهداتی از زاویه دید خبرنگار روزنامه صبح ساحل می باشد.
 شورو نشاط به بهانه گل و گیاه
شلوغی کوچه‌ای که در نمایشگاه در آن باز می‌شود، نشان از اتفاقی جذاب دارد. از بین خودروهای پرتعداد و افراد زیادی که در حال عبورند، خودم را به در ورودی نمایشگاه می‌رسانم.مثل همیشه بساط فروش خوراکی‌ها درمحوطه محل برگزاری نمایشگاه‌های بندرعباس برپا بود. امکان خرید خوراکی‌های مربوط به استان‌های مختلف یکی از جذابیت‌های همیشگی نمایشگاه‌هایی است که در بندرعباس برگزار می‌شود. از این بخش پرطرفدار که گذشتم، وارد سالن اصلی نمایشگاه شدم در بدو ورود دیدن گلدان‌های رنگارنگ و فانتزی در یکی از غرفه‌ها فوق‌العاده جذاب و لذت‌بخش بود. غرفه ای دیگر به کود اختصاص داشت و غرفه های متعدد به گل‌ها از رز گرفته تا کاکتوس و گیاهان آپارتمانی دیگر. نکته جالب توجه این نمایشگاه اختصاص بعضی غرفه‌ها به مواردی غیر از گل و گیاه بود این موارد که خوراکی‌های مختلف، گرم‌کننده های مدرن آب، کیف و جامدادی، عروسک های فانتزی و حتی کتاب را شامل می‌شد، این سوال را به وجود می‌آورد که چرا به یک نمایشگاه تخصصی، تخصصی نگاه نمی‌شود. استقبال از این نمایشگاه به قدری بود که در بعضی مقاطع عبور و مرور سخت می‌شد و این سختی تا فرورفتن خارهای یک کاکتوس در بدن من پیش رفت، کاکتوسی که در کیسه خرید  یکی از مراجعان بود. بعد از بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه که به دلیل شلوغی نتوانستم با صاحبانشان صحبت کنم، سالن را ترک کردم و در محوطه قدم زدم و متوجه شدم غیر ازغرفه‌های  مواد خوراکی غرفه زیورآلات هم وجود دارد و بازدید از این غرفه منجر به تنها خرید من از نمایشگاه شد. خریدی که بی‌ربط به گل و گیاه نبود:گردنبند انار
 نمایشگاه در یک نگاه
 به گفته مصطفی خادم رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس، چهارمین نمایشگاه گل و گیاه بندرعباس که  با حضور بیش از 60 تولیدکننده داخلی و خارجی در زمینه گل و گیاه و صنایع وابسته برگزار شد، اهداف ترویج فرهنگ گیاه‌پروری جلب مشارکت مردم و آشناکردن آنان با گونه های متنوع گیاهی را دنبال می‌کرد.این نمایشگاه بخش‌هایی مثل گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و باغچه‌ای، انواع کاکتوس، ساکولت، تراریوم، گیاهان آبزی و تجهیزات مربوط به نگهداری گیاهان را در خود داشت و شرکت‌کنندگانی از شهرهای اراک، محلات، همدان، گرگان، کرج، تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، شیراز، ساری، بندرعباس و چند شهر دیگر را در خود جای داده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها