بازدید «هادی ابراهیمی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از غرفه صبح‌ساحل

هیچ راهی برای اشتغال جوانان وجود ندارد جز روی‌آوردن به کارآفرینی



مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان درخصوص بیکاری جوانان گفت: تنها کارآفرینی و افزایش مهارت جوانان به ریشه‌کن شدن بیکاری کمک می‌کند.

«هادی ابراهیمی»در مورد ارتباط بین رسانه‌ها و اداره‌ی کار گفت: رسانه ها از دو بعد می توانند به ما کمک کنند؛ یک بعد آن پیگیری مطالبات کارگران و بعد دیگر آشناسازی و آگاه‌سازی مردم با حقوقشان و قانون‌ومقررات می‌باشد.

ما سعی کردیم که در بعد آشناسازی با قانون ومقررات با ابزارهاییی که در اختیار داریم اطلاع رستانی گسترده ای انجام دادیم، از زمان شروع مدیریت بنده از طریق گروه‌های واتساپی و... اطلاعات گوناگون قرار می‌دهیم و عضوشدگان می‌توانند سوالات خود را از ما بپرسند و به آن‌ها پاسخ دهیم. همگان می‌توانند در این گروه‌ها عضو شوند.

رسانه صبح‌ساحل از طریق پیگیری  هایی که درمورد حقوق کارگران می کند و از مسائلی که جامعه‌ به آن گرفتار است، به ما خط‌‌ و مش می‌دهید که نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسیم و از رسانه صبح‌ساحل به پاس این زحمات متشکریم.

 «ابراهیمی» درگفت‌وگو با خبرنگار صبح‌ساحل گفت: بعد سومی که کمتر دیده می شود،  توسعه و ترویج کارآفرینی می‌باشد. هیچ راهی برای اشتغال جوانان وجود ندارد جز روی‌آوردن به کارآفرینی وافزایش مهارت‌هایشان وارد شدن‌شان به بازار کار که خودشان بتوانندرکسب‌وکار راه بیاندازند هم به دیگران در اشتغال کمک کنند. اولین جلسه ی گروه همیار جوانان کارآفرینی در کافه کارآفرینی برگزار شد و بسیار جلسه‌ی مفیدی بود، امیدواریم که با  کارآفرینی جوانان باعث ریشه‌کن شدن بیکاری در جامعه شود.

 

«هادی ابراهیمی» درمورد رابطه‌ بین تحریم‌ها و نرخ بیکاری استان افزود: نرخ بیکاری جوانان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده‌است، آنچه که باعث افزایش بیکاری شده‌است؛ ورود سیر عظیمی از افراد به بازار کار است. در دو سال گذشته نرخ رشد مشارکت در کشور رقم قابل‌مشاهده‌ای بود، اما به‌طور خیلی‌خاص درحال حاضر استان ما با این افزایش نرخ مشارکت مواجه شده‌است. با وجود اینکه شغل زیادی در جامعه ایجاد شده است نرخ بیکاری هم افزایشپیدا کرده است.

خوشبختانه با این که تحریم ها تاثیر مستقیم درحجم کار بخ خصوص بنادر ما ، اما بحران بیکاری و تجمعات کارگری در سایر استان ها نداشتیم و تحریم ها تاثیر چندانی در بیکاری نداشته است

بیمه شدگان اصلی ما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، شغل ایجاد شده است اما میزان ورودی افراد به بازار کار از شغل ایجاد شده زیاد است.

در پایان درخصوص افزایش حقوق کارگران گفت: میزان افزایش حقوق‌کارگران، در اواخر اسفندماه از طریق جلسات سه‌جانبه‌ای که متشکل از نمایندگان کارفرمایان، نمایندگان کارگران و دولت تشکیل شده‌است، اعلام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها