بزرگترین شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر در جنوب کشور متلاشی شد:

انبوه سازی یک خانواده با تجارت هرویین



۶۰ ملک، 43 دستگاه خودرو لوکس، ۱۵۰ میلیارد تومان اموال، ۶۰ کیلو طلای جاسازی شده در حیاط منزل، ۴ میلیارد تومان پول نقد  از بزرگترین شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی در جنوب کشور  شناسایی و ضبط شد.

به گزارش صبح ساحل، اعضای این شبکه دانه درشت به صورت خانوادگی در امر تهیه وتوزیع موادمخدر فعالیت داشته  و در سال حدود 3 تن هروئین و شیشه از کشورهای افغانستان و پاکستان به صورت سازمان یافته و بسیار پیچیده به کشور قاچاق و در استان هرمزگان و  استان های همجوار و کشورهای خلیج فارس به فروش می رسانند  که  در بندرعباس به دام افتادند. 

دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر  که به هرمزگان سفر کرده بود در حاشیه بازدید از کشفیات مواد مخدر باند بین المللی در بندرعباس در جمع خبرنگاران گفت:این باند، یکی از بزرگترین باندهای بین المللی در خصوص ترانزیت و توزیع هروئین است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع می شده است که  با تلاش تمامی دستگاه ها به ویژه نیروی انتظامی و همکاری دستگاه قضایی این باند بسیار بزرگ شناسایی و دستگیر شد. 
انبوه سازی با درآمد خرید و فروش مواد مخدر
سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه اعضای این شبکه با خرید و فروش موادمخدر دارای ثروت و اموال نامشروعی بوده و از تمکن مالی بسیار بالایی برخوردار بوده اند  ، همچنین درآمد خرید و فروش موادمخدر را وارد کارهایی مانند خرید املاک و انبوه سازی می کردند افزود: از این باند حدود ۶۰ ملک ،  دستگاه 43 خودرو لوکس ایرانی و خارجی، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اموال61 کیلوگرم طلا و جواهرات جاسازی شده در حیاط منزل، حدود ۴ میلیارد تومان پول نقد  تاکنون شناسایی و ضبط شده است.
وی  از شناسایی و دستگیری سرشبکه اصلی و ۷ نفر دیگر از عوامل اصلی این باند  خبر داد و اظهار داشت:  نکته مهم این است که سرشبکه اصلی (نفرات اول تا سوم) این باند دستگیر شده اند و اینکه این باند، توزیع و حمل موادمخدر را به صورت مسلحانه انجام می داد که سلاح های این باند نیز کشف و ضبط شد.
به گفته سردار مومنی، سالانه حدود ۳ تن هروئین توسط این باند در منطقه جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس توزیع می شد  که تمامی  دستگاه ها و نیروی انتظامی در تلاشند تا ابعاد دیگر این پرونده شناسایی شود و منهدم شدن این باند که بسیاری از جوانان را در نقاط مختلف گریبان گیر اعتیاد کرده است قدم بزرگ و مهمی برای کاهش ورود مواد مخدر به شمار می آید. 
دبیر کل ستادمبارزه با موادمخدر یادآور شد: امسال بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بوده ثبت شد؛ تمرکز جمهوری اسلامی ایران بر کشف باندهای بزرگ است. سردار مومنی از اقدامات استان در کشفیات مواد مخدر گفت: استان هرمزگان اقدامات بسیار خوبی در کشفیات موادمخدر و مبارزه با باندهای بزرگ داشته است.وی افزود: اخیرا باند بزرگ به نام تمساح خلیج فارس منهدم شد و باندی که ظرف دو هفته گذشته دستگیر و نمایشگاهی که برپاشده بخشی از آن چیزی است که وجود دارد. 
کشف 32 نقطه کشت خشاش در هرمزگان 
فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در جمع خبرنگاران مجموع مواد مخدر کشف شده در هرمزگان از ابتدای سالجاری تاکنون را ۵۷ تن و ۸۴۹کیلوگرم اعلام کرد و گفت:میزان مواد مخدر صنعتی کشف شده از نوع شیشه در این مدت ۴۴۹کیلوگرم و ۳۸۶گرم بوده است.
سردار غلامرضا جعفری در پایان از امحای ۱۳تن مواد مخدر غیردارویی و شناسایی و نابودسازی ۳۲نقطه کشت خشخاش استان خبر داد که بیشتر آنها در بشاگرد و جاسک بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها