صبح‌ساحل در هفدهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات مردم را به نظرسنجی دعوت کرد:

76درصد مردم از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند



هفدهمین نمایشگاه کتاب‌ومطبوعات در بندرعباس در دهه فجر برگزار شد. رسانه‌های استان همگی در این نمایشگاه حضور داشتند علی‌الخصوص رسانه‌صبح‌ساحل.

صبح‌ساحل تصمیم گرفت از دغدغه‌های این روزهای مردم نظرسنجی کند و مردمی بودن خود را به استان نشان دهد، همچنین مسئولان در حوزه‌های مختلف از علایق و نظرهای مردم مطلع شوند.

    76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

     

آیا در انتخابات شرکت می‌کنید؟   

در روز دوم نمایشگاه، با توجه به نزدیک بودن انتخابات تصمیم به نظرخواهی مردم درباره‌ شرکت در انتخابات مطرح شد. باتوجه به پاسخ مردم تنها 49نفر از افراد به‌پای صندوق های رای می‌روند و 85نفر پاسخ خیر را انتخاب کرده‌اند. طبق آمار بدست آمده، تنها 36درصد مردم به‌پای صندوق رای می‌روند.

   76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

    

آیا  بندرعباس را شهر خلاق می‌دانید؟

در روز  سوم ازنمایشگاه کتاب، موضوع پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای بومی، خواستار نظر مردم در این‌باره بودیم که بدانیم چنددرصد مردم  باتوجه به امکانات،  شهر خود را خلاق می‌دانند؟ 60نفر از مردم بندرعباس، شهر خود را خلاق می‌دانند و معتقد هستند که بندرعباس شایستگی پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا را دارد اما 133 نفر خلاف این عقیده را دارند و گمان می‌کنند شهر بندرعباس هنوز کم‌وکاستی‌هایی دارد تا در مقام پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق برسد. یعنی بیشتر از 50درصد مردم، فکر می‌کنند بندرعباس نیاز به امکانات بیشتر و تلاش بیشتر در رسیدن به شبکه جهانی را دارد.

      

   76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

      

آیا با نظر رئیس جمهور برای برگزاری رفراندوم موافق هستید؟

هَمه‌پُرسی یا رِفِراندوم (به فرانسوی: Référendum) رأی‌گیری مستقیم از همه اعضای تشکیل دهنده یک سازمان یا جامعه است برای رد یا تصویب سیاستی که رهبران یا نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند. هدف همه‌پرسی پرهیز از قانون‌گذاری به زیان اکثریّت جامعه‌است. در نظام‌های نمایندگی و پارلمانی جدید از همه‌پرسی تنها برای تصویب قانون اساسی یا تغییر اساسی در حکومت بهره می‌گیرند؛ ولی در برخی جامعه‌های کوچک برای همه امور رأی همگان پرسیده می‌شود.

حسن روحانی در 24 مهر1398 گفت: 41 سال است در این مورد که آینده ایران در "تقابل با دنیا است یا تعامل" اختلاف نظر وجود دارد و "راهش این است که در همه‌پرسی از مردم بپرسیم". این اظهارات در دانشگاه تهران صورت گرفت.  در روز چهارم نمایشگاه، تصمیم به این پرسش گرفته‌شد. در نمایشگاه برای بسیاری از مردم واژه ناآشنایی به‌نظر می‌رسید و جویای معنای این واژه می‌شدند. 145 نفر موافق با برگزاری این همه‌پرسی بودند و 115 نفر مخالف بودند، که نشان می دهد تعداد موافقان تنها 0.3درصد بیشتر از مخالفان این تصمیم است.

   

76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

    

آیا با ترویج چندهمسری موافق هستید؟

در ایران بر اساس قانون خانواده که در سال 1974 در زمان شاه چندهمسری به تصویب رسیده بود و تا اکنون مدار اعتبار می باشد، برای مردان تحت شرایط خاصی مجوز ازدواج با همسر دوم داده شده است. این در حالی است که به گفته فریده غیرت، یک تن از وکلای معروف ایران، چند همسری در این کشور کاملاً تابو می باشد. از نظر شرکت‌کنندگان در نظر سنجی، 59نفر موافق این امر بودند و 199 نفر مخالف جندهمسری بودند به عبارتی 1.5درصد تعداد مخالفان چندهمسری بیشتر از موافقان آن است.

    76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

  

به نظر شما استخدام نیروی بومی در صنایع استان چنددرصد است؟

صبح‌ساحل در 15مهرماه 1398 به بررسی وضعیت جذب نیرو در بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی و تولیدی فعال در استان پرداخت. در این نشست پر چالش استاندار با مدیران پالایشگاه‌ها و صنایع بزرگ استان با موضوع اشتغال نیروهای بومی، واحدهای اقتصادی و نمایندگان استان، عملکرد و دیدگاه‌های خود در این خصوص بیان کردند.

استاندار هرمزگان در این جلسه بابیان اینکه بیش از 75 درصد شاغلین در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی هرمزگان از نیروهای بومی و ماندگار این استان هستند گفت: بر اساس گزارش تأمین اجتماعی استان، تعداد تمام بیمه‌شدگان استان هرمزگان 340 هزار نفر است که از این رقم 52  درصد (مستند به کد ملی) متولدین استان هستند و بیش از 25 درصد نیروهای آنان نیز افراد دارای سابقه بیش از نج سال سکونت و ماندگار در هرمزگان می‌باشند. فریدون همتی دراین مورد گفت: طبق این آمار بیش از 75 درصد نیروهای شاغل در بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و واحدهای تولیدی هرمزگان از نیروهای بومی و ماندگار این استان هستند. وی افزود: این آمار و ارقام نشان می‌دهد که رویکرد و جهت‌گیری جدی بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان، استفاده از نیروهای بومی و ماندگار این استان است. 17نفر عملکرد استخدام نیروی بومی را بالای50درصد دانسته‌اند و 93نفر عملکرد را کمتراز 50 درصد دانسته اند، یعنی 76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند و خواستار بهبود این امر هستند.

        76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

 

 

 76درصد مردم  از عملکرد استخدام نیروی بومی استان رضایت ندارند

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها