ابقا پرچم ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی



معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز فرایند ممیزی مستقل(STCW) با حداقل عدم انطباق خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با بیان اینکه ممیزی مستقل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) براساس الزامات مرتبط با کنوانسیون بین المللی استاندارد های آموزش، صدور گواهی نامه و نگهبانی دریانوردان (STCW) هرپنج سال یکبار برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از اهداف کنوانسیون (STCW)، آموزش موثر و یکسان دریانوردان شاغل در بخش‎های مختلف تجاری ناوگان بین المللی و همچنین پیشگیری از بروز حوادث و سوانح دریایی ناشی از خطای انسانی است.

اسماعیل مکی زاده به اجرای موفقیت آمیز فرایند ممیزی مستقل(STCW) با حداقل عدم انطباق اشاره کرد و گفت: اداره کل امور دریانوردان به عنوان حاکمیت سازمان و اداره استانداردهای آموزش و گواهینامه های اداره کل بنادر و دریانوردی به عنوان نمایندگی سازمان در بندرعباس طی دو روز مورد ممیزی قرارگرفتند که انجام این مهم بسیار موفقیت آمیز و با حداقل عدم انطباق به پایان رسید.

وی انجام این ممیزی را در راستای ابقا پرچم جمهوری اسلامی ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی و با هدف بررسی اعتبار اسناد صادره عنوان کرد و اظهار داشت: انجام این مهم توسط ممیز رسمی (IMO)  مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و نتایج حاصله به سازمان جهانی دریانوردی ارسال شد.

مکی زاده افزود: علاوه بر اداره استاندار های آموزشی و گواهینامه های دریانوردی استان هرمزگان به عنوان دستگاه نظارت منتخب یکی از مراکز آموزشی این استان نیز انتخاب و در فرآیند ممیزی قرار گرفت .

استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲۰۰ کلیومتر مرز دریایی (با احتساب جزایر ) و حدود ۳۳ هزار دریانورد به عنوان مهمترین استان دریایی کشور نقش بسیار مهمی را در صنعت حمل و نقل دریایی ایفا می کند.

 وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سال های اخیر با مشارکت مراکز آموزش دریانوردی بخش خصوصی ضمن توسعه امکانات آموزشی مناسب نظیر سیمیلاتور (شبیه ساز)، رادار و آپا همچنین بهره گیری از سامانه نقشه های الکترونیکی (ECDIC) و مدرسین مجرب در جهت افزایش دانش و مهارت دریانوردان گامهای موثر و مطلوبی برداشته است.

منبع: خبرگزاری موج

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها