افق آینده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را روشن می‌بینم



به گزارش صبح ساحل، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: با توجه به شرایط تحریمی کشور باید قدر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دانست، زیرا این منطقه از جمله مناطق ویژه‌ای است که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و گمان نمی‌کنم جایی در کشور با این ظرفیت‌ها و امکانات وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه چهارشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ضمن ابراز خوشحالی از فعال شدن این مجموعه اقتصادی اظهارداشت: خوشحالم از این همه پیشرفت و کارهای صورت گرفته که تاکنون انجام شده و اقدامات بزرگی که قرار است در آینده‌ای نزدیک اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مدیریت این مجموعه یک مدیریت جهادی است و با یک پیشینه تجربی وعلمی ودلسوزی خاصی که دارند منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را زنده ومتحول کرده است.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه جنگ حقیقی ما امروز با نظام سلطه جهانی جنگ اقتصادی است، تصریح کرد: همه کسانی که توان مقابله با دشمن را دارند باید خودشان را آماده و عزمشان را جزم کنند تا در این سنگر اقتصادی حضور فعال داشته باشند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، حضور سرمایه‌های انسانی استان و بکارگیری آن‌ها در منطقه ویژه پارسیان می‌تواند بدنه اجتماعی جامعه محلی را به حوزه صنعت متصل و باعث توسعه همه جانبه شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب شرایط امروز کشور را جنگ اقتصادی تعبیر کرده که در این جنگ همه کسانی که در حوزه فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کنند رزمندگان خط مقدم این جبهه هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآورشد: مدیریت این منطقه از همه ظرفیت‌های موجود در استان در منطقه ویژه پارسیان استفاده می‌کنند و بکار می‌گیرند تا بتوانند شرایطی را بوجود آورند که در آینده خبرهای خوبی از این قطب اقتصادی را نه تنها در استان و کشور بلکه در سطح بین‌المللی منتشر شود.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ برای معرفی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: تنوع حوزه صنعت در پراکندگی جغرافیای بزرگ ایران زمین ما و سرمایه‌گذاری‌های فراونی که صورت می‌گیرد می‌تواند نوید این را بدهد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آینده روشنی خواهد داشت.

وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای معرفی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با هدف ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه‌گذاران را ضروری برشمرد و اضافه کرد: بخش خصوصی باید وارد عمل شده و از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کند.

به گفته امام جمعه بندرعباس، عاقلانه نیست که یک منطقه وسیع با مساحت ۱۰ هزار هکتار موجود باشد که تمام زیرساخت‌ها و مجوزهای آن آماده و در بهترین مکان قرار گرفته باشد آن وقت سرمایه‌گذار بخواهد در مکان‌های بسیار کوچک و با شرایط سخت، سرمایه گذاری کند.

زمان دریافت مجوزها کاهش یابد

وی ادامه داد: موتور محرک اقتصاد کشور ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت است، لذا شرایط و فضا را ما باید فراهم کنیم ضمن اینکه بکارگیری و جهت‌دهی سرمایه‌ها در حوزه کار و تلاش و تولید نیز مهم است‌ و می‌تواند نویدبخش یک آینده روشن باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دیگری ابرازداشت: بخش خصوصی نباید نگران شرایط پر پیچ و خم مشکلات اقتصادی و گرفتن مجوزها باشد بلکه باید زمان دریافت مجوزها کاهش پیدا کند و شرایطی فراهم شود که به راحتی مجوزهای ادارای دریافت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده هم‌چنین ابرازداشت: اگر به سرمایه‌های موجود در کشورمان نگاه کنیم و اگر آماری از بانک مرکزی یا مجموعه‌های دیگر بگیریم که چقدر سرمایه راکد و معطل در دستان مردم پخش و پراکنده است هیچ‌گاه نگاهمان را به بیرون از مرزها نخواهیم دوخت که سرمایه از بیرون وارد شود.

وی در عین حال ابرازداشت: اگرچه از ورود صاحبان سرمایه‌ و صاحبان تجربه به خصوص در حوزه صنایع از کشورهای مختلف استقبال می کنیم، اما نباید دل نگران سرمایه و سرمایه گذار باشیم چرا که سرمایه‌های به مراتب بالاتری در دستان مردم داریم و مدیریت این سرمایه ها مهم است.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: هرمزگان به عنوان دروازه صادرات و واردات و وجود ظرفیت‌ دریا فرصتی مهم برای ایجاد صنایع انرژی بر بزرگ و تبدیل شدن به هاب سوم پتروشیمی کشور است، لذا نگاهمان نسبت به حوزه اقتصادی باید یک نگاه ملی باشد، زیرا عاقلانه نیست صنایع را به جایی دیگر و به دور از سواحل انتقال یابد.

منطقه ویژه پارسیان نقش‌آفرین در اقتصاد ملی و فراملی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز گفت: فضای کسب وکار در دنیا دارای شاخص‌هایی بوده و سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذار خارجی به دنبال سرعت کار و آرامش بوده و هر ریسکی را قبول نمی‌کند.

مسعود پاکزاد ادامه داد: ایران از لحاظ تعداد روزهایی که برای صدور مجوز فعالیت قانونی یک شرکت یا کسب و کار تجاری از سوی دولت طول می‌کشد، در رتبه ۵۲ جهان قرار دارد.

وی بیان داشت: این در حالی است که رتبه اول کسب و کار را کره جنوبی دارد که ۹۰ ثانیه میانگین صدور یک مجوز است لذا این دسته از کشورها با حذف قوانین اضافی در صدور مجوزهای خود، سرمایه‌گذاری را راحتر و با چندین میلیون دلار صرفه‌جویی انجام می‌دهند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان افزود: فلسفه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی یکی از دلایل آن همین است که در کنار معافیت مالیاتی که اعمال می‌کند، صدور مجوزها و واگذاری زمین در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

پاکزاد اشتغال، بهره‌وری و صرفه جویی را سه مولفه مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابرازداشت: اگر به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم ابتدا باید شناخت درستی از این راهبرد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عقیده و باور قلبی داریم که نگاهمان به سرمایه‌گذار به عنوان سفیرهای اقتصادی است، گفت: تلاش داریم تا منطقه ویژه پارسیان را به یک نقش‌آفرین عمده در اقتصاد ملی و فراملی تبدیل کنیم.

این مسوول اطمینان داد که شهرستان پارسیان با همین نگاه به دست فرزندان همین کشور و استان به یک بندر بین‌المللی با استانداردهای جهانی تبدیل خواهد شد.

پاکزاد اضافه کرد: با آغاز عملیات نخستین پتروشیمی در این منطقه و فعال کردن حوزه بانکرینگ و احداث مینی فاینری‌های که برای اینجا در نظر داریم شهرستان پارسیان را به نخستین شهر بدون بیکار ایران تبدیل کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد که این فرصت و زمان به وی و همکارانش داده شود تا آنچه را که ادعا کرده را به عنوان یک مطالبه اجتماعی از وی طلب کنند.

مرحله نخست بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان ۱۹ بهمن جاری از بهره‌برداری از مرحله نسخت بندر این منطقه تا کمتر از ۲۰ روز آینده خبرداده بود.

به گفته پاکزاد، این مرحله ظرفیت تخلیه و بارگیری ۹ میلیون تن کالا را دارد و ظرفیت مرحله نهایی این بندر۴۰ میلیون تن است که کشتی‌های ۱۰۰ هزار تن می‌تواند در این بندر پهلو بگیرد.
به گفته وی، هدف‌گذاری این منطقه ویژه اقتصادی تولید ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳ میلیون تن پودر آلومینا است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان دسترسی آسان به آب‌های خلیج فارس برای حمل و نقل دریایی کالا و نزدیکی به منابع گازی پارس جنوبی از مزیت‌های اصلی این منطقه عنوان کرد.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۶ به عنوان شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در هرمزگان ثبت شد.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان و در شهرستان پارسیان واقع شده است در چشم انداز این منطقه تولید ۱۸ میلیون تن پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳میلیون تن آلومینا پیش بینی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها