آغاز تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل، دراین دوره هم تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم شورای اسلامی از طریق رسانه های غیردولتی، پوستر، بنر، بیلبوردها، شبکه های اجتماعی از قبیل واتساب، تلگرام، اینستاگرام وغیره از این ساعت دراستان هرمزگان شروع شده است.

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی انتخابات هرمزگان اسامی ۴۶ نفر از افراد تایید صلاحیت شده برای رقابت انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس وشورای اسلامی را در استان مجوز تبلیغات دارندکه می توانند برنامه های خود را با مردم درمیان بگذارند.

ازبین کل نامزدهای تایید صلاحیت شده ۲۸نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر وبوموسی، ۱۱ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۸نفر درحوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد می باشند.

دراین دوره از ۴۶نفرداوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفرزن، چهار نفر زن از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان سه نفر از شرق و یک زن هم از غرب استان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند که نسبت به دوره های گذشته کم سابقه است.

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان گفت:نامزدهای صندلی های مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز ۲۴ بهمن ماه جاری به مدت هفت روز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری برای تبلیغات فرصت دارند.

سعید ناجی در گفت وگو با ایرنا ضمن اشاره به رصد رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: رفتارهای انتخاباتی کاندیداها باید مطابق قانون بوده و حرکتی خلاف آن انجام ندهند، فرمانداری‌ها هم تمهیدهای لازم را در خصوص تبلیغات و نظارت بر آن اندیشیده‌اند.

وی ابراز داشت: از این تعداد ۲۸ نفر در حوزه انتخابیه مرکزی، ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه غرب و ۷ نفر در حوزه شرق برای رسیدن به صندلی نمایندگی مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کردد: ۷۸۵ شعبه اخذ رای ثابت و ۵۳۳ شعبه اخذ رای سیار برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده و باید زمینه رضایتمندی و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات را افزایش داد.

وی اضافه کرد: امید می‌رود انتخابات به تشکیل مجلسی قوی منجر شود که همه اقشار، گروه ها و جریان های سیاسی کشور را نمایندگی کند.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان خاطر نشان کرد: هیچ مدیری حق استفاده از امکانات اداری و حتی عنوان مدیر برای کمک به نامزدی را ندارد و در این بخش نظارت جدی انجام می‌شود و با متخلفات طبق قانون رفتار خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی هم بر روند انتخابات نظارت دارد و در صورت بروز تخلف، اقدام‌های قانونی را انجام می دهد واعضای هیات اجرایی استان باید دقت کنند که یک انتخابات پرشور، سالم و به دور از حاشیه و هیچ گونه شائبه جانبدارانه از فرد خاصی برگزارشود.

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان اظهار داشت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی به مجلس برود اما اینکه در فرآیند کار چه تاثیرگذاری بر جامعه و مردم دارد با اهمیت است لذا فرمانداران باید با استفاده از ظرفیت های موجود استان و شهرستان های خود، در برگزاری با کیفیت، سلامت و صحت انتخابات اقدام کنند.
ناجی تصریح کرد: در جریان تایید صلاحیت ها اعتقاد داریم باید قانونی کار دنبال شود و از اعمال سلیقه خودداری شود چرا که اعمال سلیقه می تواند موجب شکاف و نارضایتی در جامعه و در نهایت نامیدی شود.
وی گفت: در فرایند انتخابات هیچ رفتار فرا قانونی و خارج از چارچوب های قانون پذیرفته نیست، زیرا اینگونه رفتارها منجر به بروز مشکلات و ناهنجاری می شود که آزار جامعه را درپی خواهدداشت.
سخنگوی ستاد انتخابات هرمزگان تاکیدکرد: فرمانداران باید با ایجاد تعاملات منطقی و قانونی در چهار چوب قانون شرایط را به گونه ای مهیا کنند که همه موظف و مکلف به اجرای آن شوند.
ناجی یادآورشد: فرمانداران برای مهیاسازی فضای مناسب انتخاباب ابزارها، امکانات و اختیاراتی قانونی دارندو باید از اختیارات قانونی خود نهایت استفاده را ببرند زیرا ایجاد شور، نشاط و مشارکت اجتماعی و سیاسی از وظایف وزارت کشور درجامعه است.

استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی شامل حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها