بازی «کلش» پسر نوجوان را به پلیس فتا کشاند



 عامل برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب زن جوان در بندرعباس ، نوجوان 15 ساله ای بود که پس از شناسایی توسط پلیس ، مشخص شد این پسر، فرزند شاکی است. وی  برای خرید اینترنتی ادامه  بازی کلش آف کلنز ، بدون اجازه  از حساب مادرش مبالغی  برداشت کرده بود.

پیامک کسر از حساب


به گزارش صبح ساحل،  دو ماه گذشته بود که در صفحه نمایش تلفن همراه زن جوان، پیامکی مبنی بر کسر مبالغی بر حساب بانکی مشاهده شد ولی این فرد  به علت مقدار کم مبلغ پی گیر موضوع نشد تا اینکه چند بار مبالغی  بدون دلایلی از حساب وی کسر می شد . مدتی قبل وی به پلیس فتا هرمزگان مراجعه کرد و پی گیری موضوع شد.پلیس این مورد را تحت بررسی قرار داد تا به شماره تلفن نوجوانی 15 ساله برخورد کرد و یک هفته قبل پسر  به پلیس فتا احضار شد.


برداشت‌ها در قالب خریدهای اینترنتی از طریق شخص ناشناس


رییس پلیس فتا استان هرمزگان در این رابطه گفت:با مراجعه خانمی متاهل و ارائه مرجوعه قضایی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.علی اصغر افتخاری بیان داشت: در سه مرحله مبالغی از حساب کارت بانکی شاکیه برداشت می‌شود، بر اساس پرینت صورت حساب بانکی مشخص شد برداشت‌ها در قالب خریدهای اینترنتی از طریق شخص ناشناس صورت گرفته است.


پسر معتاد به بازی اینترنتی  به دام افتاد


وی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارسالی و بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس به معاون دادستان و اجرای دستورات قضایی، سرانجام جرم برای فرزند مذکر شاکیه محرز می‌شود و مادر این نوجوان ضمن انصراف قطعی از شکایت درخواست می‌کند که پرونده مختومه شود.به گفته سرهنگ افتخاری این نوجوان به خاطر اعتیاد به بازی کلش آف کلنز اقدام به دریافت کد تأییدیه بر اساس سیم کارت مادرش و هم‌چنین خرید مستقیم بسته‌های مجازی الماس از طریق شناسه‌های کارت بانکی وی می‌کرده است.رییس پلیس فتا هرمزگان در توضیح این پرونده گفت:  گرایش بیش از حد نوجوانان به بازی‌های استراتژی و آنلاین مانند بازی کلش آف کلنز باعث پیدایش هیجانات کاذب برای طی مراحل بالاتر از طریق خرید بسته‌های الماس مجازی می‌شود.افتخاری گفت: برخی از این نوجوانان به صورت پنهانی از شناسه‌های کارت بانکی والدین برای واریز پول و دریافت این بسته‌ها بهره می‌گیرند که منجر به شکایت قضایی والدین بی خبر می‌شود.

   بازی «کلش»  پسر  نوجوان را به پلیس فتا کشاند

    


توصیه پلیس به خانواده


وی توصیه کرد: والدین نسبت به این موضوع اقدامات نظارتی و مراقبتی کافی داشته باشند تا این مشکلات در آینده گریبانگیر آنها نشود.
این مقام انتظامی، آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی  رااز اولویت‌های پلیس فتا اعلام کرد و افزود: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها