شرق هرمزگان در هاله‌ای از ابهام!/ از تأئیدیه دیرهنگام هاشمی تا عدم انصراف فرهادی به نفع وی



شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به‌شرطی منصور فرهادی را به‌عنوان گزینه شرق هرمزگان انتخاب کرد که اگر سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی از سوی شورای نگهبان تأئید صلاحیت شد به نفع وی کنارگیری کند.

به گزارش صبح ساحل، چندی پیش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پنج کاندیدای مدنظر خود را برای تصدی صندلی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، در حوزه‌های انتخابیه مرکز، شرق و غرب استان هرمزگان اعلام کرد.

بر این اساس حسین هاشمى تختى، ابوالقاسم جراره و پرویز سالاری برای حوزه انتخابیه بندرعباس، قشم، حاجى‌آباد، بندرخمیر و ابوموسى به‌عنوان گزینه‌های نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معرفی شدند.

منصور فرهادی به‌عنوان گزینه نهایی حوزه انتخابیه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد انتخاب شد و احمد جباری نیز از غرب هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان در لیست شورای ائتلاف جای گرفت.

حوزه شرق هرمزگان در هاله‌ای از ابهام

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به‌شرطی منصور فرهادی را به‌عنوان گزینه شرق هرمزگان انتخاب کرد که اگر سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی از سوی  شورای نگهبان تأئید صلاحیت شد به نفع وی کنارگیری کند.

ظاهرأ فرهادی در جمع 25 نفر از اعضای این شورا در شرق هرمزگان در حضور آیت‌الله قنبر درویشی عضو ارشد شورای ائتلاف در هرمزگان قول داده است در صورت تأئید صلاحیت نخل ابراهیمی به نفع او انصراف دهد.

حال پس از گذشت چند ساعت از آغاز رسمی تبلیغات، منصور فرهادی نامزد انتخابات مجلس در حوزه شرق هرمزگان از قول خود در جمع اعضای شورا منصرف شده و قصد کنارگیری به سود هاشمی نخل ابراهیمی را ندارد.

باید گفت اکنون لیست شورای ائتلاف در حوزه شرق هرمزگان در هاله‌ای از ابهام است و بایستی منتظر ماند مسؤولان این شورا چه تدابیری را در این خصوص خواهند اندیشید.

نخل ابراهیمی به جای فرهادی در لیست «شورای ائتلاف»

على سلیمى عصر امروز در بندرعباس اظهار داشت: با توجه به تأئید صلاحیت سید عبدالکریم هاشمى نخل ابراهیمى از سوى شوراى محترم نگهبان، وى به‌عنوان گزینه شرق هرمزگان در لیست شوراى ائتلاف نیروهاى انقلاب به‌جاى منصور فرهادى قرار مى‌گیرد.

وى با بیان اینکه نظر مرکز هم به‌عنوان گزینه حوزه شرق هرمزگان هاشمى نخل ابراهیمى است، افزود: منصور فرهادى در جمع ٢٥ نفره‌ای با حضور آیت‌الله قنبر درویشى قول داده است که در صورت تأئید صلاحیت هاشمى به نفع وى از حضور در انتخابات کنارگیرى کند.

دبیر شوراى ائتلاف نیروهاى انقلاب در هرمزگان گفت: فرهادى اکنون پاسخ‌گو نیست و مبایل خود را نیز از دسترس خارج کرده است و ما کماکان به‌دنبال انصراف کتبى وى از انتخابات به نفع کاندیداى مورد نظر این شورا هستیم چراکه رعایت اخلاق در میثاق‌نامه شورا شرط نخست است.

فرهادی قول داده به نفع نخل ابراهیمی انصراف دهد

سلیمى ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که انصراف فرهادى را بگیریم و نخل ابراهیمى را جایگزین وى کنیم چراکه او در جمع اعضاى شورا قول داده است که به نفع هاشمى نخل ابراهیمى کنار برود.

وى تصریح کرد: در حال حاضر فرهادى جواب تلفن نمى‌دهد و مبایل خود را نیز از دسترس خارج کرده است و حتى اگر تنها پیامک هم ارسال کند کفایت مى‌کند.

دبیر شوراى ائتلاف در هرمزگان عنوان داشت: متأسفانه گفته‌هاى وى در جمع ٢٥ نفره شورا صورتجلسه نشده است چراکه در جمع مذکور قول داده است در صورت تأئید صلاحیت هاشمى نخل ابراهیمى از سوى شوراى نگهبان به نفع او انصراف بدهد.

 سلیمى در پایان یادآور شد: در روزهاى آینده از سوى این شورا با حضور کاندیداهاى مورد نظر، جلسه‌اى برگزار مى‌شود تا همدیگر را پوشش دهند تا شانس پیروزى نامزدهاى مورد حمایت شورا  بالا برود چراکه هدفمان ایجاد مجلسى قدرتمند از جنس انقلاب است.

به نفع «نخل ابراهیمى» انصراف نمی‌دهم

منصور فرهادى نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شوراى اسلامى در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان عصر امروز در بندرعباس اظهار داشت: بنده به نفع کسى انصراف نمى‌دهم چراکه کار خود را از ماه‌ها پیش در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان آغاز کرده‌ام.

وى افزود: در عرصه رقابت انتخاباتى باقى مى‌مانم و شوراى ائتلاف هم مختار است که فرد دیگرى را جایگزین کند.

این نامزد انتخاباتى در حوزه میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در ادامه گفت: نظر شوراى ائتلاف برایم مهم نیست، آنها حق تغییر گزینه دارند اما من به نفع هاشمى نخل ابراهیمى انصراف نخواهم داد و تا پایان در عرصه باقى خواهم ماند.

فرهادى در پایان تصریح کرد: هدف حضور پرشور در انتخابات است و مردم حق دارند به گزینه‌های مختلف با اهداف متفاوت رأی دهند چراکه اینجانب به‌عنوان گزینه جامعه علمی استان پای به این عرصه گذاشته‌ام.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها