لیست اصولگرایان استان قطعی شد/ اصلاح طلبان حوزه مرکزی همچنان بدون لیست



درحالی‌که هفت روز تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقیمانده است کارزار انتخاباتی در هرمزگان رو به روز داغ‌تر می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، احزاب مختلف و سرشناس استان هرمزگان این روزها به دنبال تهیه لیست‌های انتخاباتی و ارائه جهت جلب نظر مردم هستند که در این بین اردوگاه اصولگرایان با دست پرتر نسبت به رقیب دیرینه و سنتی خود اصلاح‌طلبان به میدان آمده است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که این بار با برنامه‌ریزی وسیع‌تر نسبت به دوره‌های گذشته و به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند در روزهای ابتدایی لیست "ابوالقاسم جراره، حسین هاشمی تختی و پرویز سالاری(حوزه مرکزی)، احمد جباری(غرب) و منصور فرهادی(شرق)" را برگزیده بود اکنون با تأئیدیه دیرهنگام سید عبدالکریم هاشمی(نماینده ادوار شرق هرمزگان در مجلس) لیست خود را دستخوش تغییر کرد و لیست خود را با ترکیب "ابوالقاسم جراره، حسین هاشمی تختی و پرویز سالاری(حوزه مرکزی)، احمد جباری(غرب) و سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی(شرق)" نهایی کرد که این لیست توسط علی سلیمی، دبیر اجرایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به تائید رسید.

اما ظاهراً حزب موتلفه نیز در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی لیستی مشابه با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ارائه خواهد کرد به‌نحوی‌که در گفت‌وگو ابراهیم معتمدی، دبیر حزب موتلفه در استان هرمزگان تاکنون لیست "ابوالقاسم جراره، حسین هاشمی تختی (حوزه مرکزی)، احمد جباری(غرب) و سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی(شرق)" نهایی شده و گزینه سوم از حوزه مرکزی نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

از اردوگاه اصولگرایان به‌سوی اصلاح‌طلبان که حرکت کنیم جایی که شکیب ذوالغیاث(دبیر شورای اصلاح‌طلبان استان هرمزگان) افزود: در خصوص حمایت از لیست مشترک نیز با دبیران احزاب رسمی که در کارگروه کشوری تعیین‌شده است، تشکیل جلسه دادیم و پس از چند جلسه و بحث در خصوص نحوه حضور اصلاح‌طلبان و شکل نقش‌آفرینی آن به جمع‌بندی رسیدیم.

وی اظهار کرد: در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که در حوزه‌هایی مانند حوزه شرق و غرب هرمزگان که نامزدهای اصلاح‌طلب تائید شدند، لیست دهیم.

ذوالغیاث در خصوص نامزدهای حوزه مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه مرکزی پس از بحث‌های زیاد قرار شد از میان داوطلبانی که حامی دولت فعلی هستند و رویکرد اعتدالی دارند، حمایت شود که بر روی دو گزینه نیز جمع‌بندی شده که احزاب اصلاح‌طلبان به‌صورت جداگانه آن را اعلام می‌کنند اما شورای اصلاح‌طلبان بر روی فرد خاصی به نتیجه نرسید.

دبیر شورای اصلاح‌طلبان استان هرمزگان در پایان گفت: بدین ترتیب شورای اصلاح‌طلبان استان هرمزگان از "سیده فاطمه ذوالقدر(شرق) و سید محمد نور موسوی(غرب)" حمایت می‌کنند.

همچنین ابراهیم امینی پوری(رئیس شورای حزب کارگزاران در استان هرمزگان) افزود: طی روزهای آتی از سوی این حزب لیست نهایی حزب کارگزاران در استان هرمزگان اعلام خواهد شد و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب استان هرمزگان افزود: چون گزینه صد در صد اصلاح‌طلبی که بتوانیم بعدها جوابگوی انتظارات مردم باشیم در حوزه مرکزی هرمزگان وجود ندارد، شخص خاصی را معرفی نمی‌کنیم.

آناهیتا احترامی بیان کرد: در سال ۹۲ و ۹۶ نیز با خط‌مشی اصلاح‌طلبان به‌اعتدال رأی دادیم و پیرو همین سیاست ممکن است نامزدهایی را معرفی کنیم که به دولت فعلی و تفکر اصلاحات نزدیک باشند و تا امشب یا فردا ممکن است تغییراتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در شرق و غرب هرمزگان نیز نامزدهای شورای اصلاح‌طلبان مورد تائید مجمع زنان اصلاح‌طلب استان هرمزگان خواهد بود، اضافه کرد: از "سیده فاطمه ذوالقدر(شرق) و سید محمد نور موسوی(غرب)" در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کنیم.

اسماعیل شیرین‌کام، رئیس حزب اتحاد ملت افزود:  به‌صورت حزبی از فردی در حوزه مرکزی حمایت نمی‌کنیم اما به‌صورت حقیقی بیانیه‌ای ظرف روزهای آتی صادر می‌شود که در آن ممکن است از افرادی که به افکار دولت فعلی نزدیک باشند، حمایت شود اما در غرب و شرق هرمزگان همان نامزدهای شورای اصلاح‌طلبان مورد تائید است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها