وزیر نیرو:

۵۰ هزار هکتار از ساحل هرمزگان پتانسیل پرورش میگو را دارد



وزیر نیرو گفت: امیدوارم با تصویب طرح جامع سازگاری با کم‌آبی در استان هرمزگان دیگر شاهد معضل فرونشست زمین در این استان نباشیم.

به گزارش صبح ساحل، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح پروژه سد سرنی در جمع خبرنگاران، در خصوص پدیده فرونشست زمین در شهرستان میناب، افزود: هرمزگان سال‌های بسیار خشکی را سپری کرده است و طبیعتاً در آن سال‌ها با توجه به تأمین اولویت آب شرب مردم، ناگزیر به حفر چاه برای تحقق این موضوع در مقاطعی بوده‌ایم.

۵۰ هزار هکتار از ساحل هرمزگان پتانسیل پرورش میگو را دارد

وی با بیان اینکه اما اینکه خارج از محدوده مجاز برای مصارف غیر از تأمین آب شرب، چاه حفرشده باشد طبق ضوابط با متخلفین برخورد خواهد شد، تصریح کرد: امیدوارم با طرح جامع سازگاری با کم‌آبی در استان هرمزگان که به تصویب کارگروه ملی سازگاری آب‌رسیده است بتوانیم این معضل را برطرف کنیم.

اردکانیان اظهار کرد: تمامی ابعاد یک زندگی روبه‌جلو و توسعه پایدار استاندارد در این طرح دیده‌شده که با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط و مردم مشکل فرونشست  و از این قبیل در شهرستان میناب دیگر بروز پیدا نکند و برطرف شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در طول اجرای پروژه سد سرنی در استان هرمزگان ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۳ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال بومی ایجادشده است، تصریح کرد: سد سرنی طی بارندگی اخیر در جنوب شرق کشور، سیلاب مهیبی با دبی متوسط ۱۲۰ مترمکعب بر ثانیه را مهار کرد و توانست طی دو مرحله حدود ۴۵ میلیون مترمکعب آب را مهار کند که اگر این حجم آب مهار نمی‌شد به روستاهای پایین‌دست خسارات سنگینی وارد می‌شد.

اردکانیان بیان کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که طول تاج آن ۴۶۰ متر، عرض تاج آن ۱۲ متر، ارتفاع از پی آن ۵۲ متر، طول سرریز ۱۷۰ متر، عرض سرریز ۴۳.۵ متر، عرض در پی ۲۸۰ متر، طول تونل انحراف ۲۷۵ متر و حجم بدنه سد بیش از ۱.۸ میلیون مترمکعب است و از دی‌ماه سال ۱۳۹۴ احداث آن آغازشده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با مصرف صحیح آب کماکان مشمول لطف خداوند باشیم و تابستان های پیش رو بدون مشکل سپری کنیم، اضافه کرد: وظیفه ما تأمین آب سالم و با کیفیت برای تمامی مردم است و جمعیت در تمامی نقاط کشور ساکن است و هیچ نگرانی برای هموطنان مینابی وجود ندارد و آب سد سرنی آب مورد نیاز شهرستان میناب را تأمین می مند.

اردکانیان در ادامه با اشاره به اینکه از زمان آغاز پوشش «#الف_ب_ایران» ۱۵۷ پروژه مهم در حوزه آب و برق در کشور به افتتاح رسیده است که اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است، خاطرنشان کرد:  تا پایان سال نیز ۷۰ پروژه مهم دیگر را در این زمینه افتتاح خواهیم کرد.

وزیر نیرو اضافه کرد: رفع تنش آبی از شهرهای مختلف کشور یک وظیفه اساسی بر دوش وزارت نیرو است که با جدیت در حال کار بر روی آن هستیم.

۵۰ هزار هکتار از ساحل هرمزگان پتانسیل پرورش میگو را دارد

منبع: ایسنا 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها