بهره برداری از 69 پروژه برق رسانی در هرمزگان



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: دهه فجر امسال 69 پروژه برق رسانی در استان به بهر ه برداری رسید.

به گزارش صبح ساحل، مهندس محمد ذاکری افزود: این پروژه ها شامل طرح های توسعه ، اصلاح و نوسازی شبکه و تاسیسات توزیع برق است. وی این طرح ها را  71 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی، 21 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 89 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 12 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی، 407 دستگاه پست هوایی، 46 دستگاه پست زمینی و 4 هزارو 340 دستگاه چراغ روشنایی عنوان کرد. به گفته وی، برای بهره برداری از این پروژه ها 728 میلیارد ریال هزینه شده است.ذاکری اضافه کرد: این شرکت در حال حاضر 701 هزار مشترک دارد که 85 درصد آنها را مشترکین خانگی تشکیل می دهد.پراکندگی شهرها و روستاهای استان باعث شده طول شبکه برق رسانی افزایش قابل توجهی داشته باشد به گونه ای که در هر کیلومتر مربع به طور میانگین 9 اشتراک وجود دارد. بیشترین پراکندگی اشتراک نیز مربوط به شهرستان بشاگرد است.

به گفته وی، در حال حاضر 9 هزارو 100 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 15 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و 26 هزار دستگاه ترانسفورماتور، برق مشترکین استان را توزیع و تامین می کند. مهندس ذاکری همچنین به وجود 2 هزارو 400 کیلومتر نوار ساحلی در استان اشاره کرد و افزود: رطوبت بسیار زیاد مناطق ساحلی وپدیده گردوخاک باعث خوردگی شبکه و تاسیسات برق شده و عمر مفید آنها را بشدت کاهش می دهد.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در ادامه گفت: برای جلوگیری از فرسایش شبکه توزیع تاکنون 2 هزارو 432 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که فقط در سال جاری 300 کیلومتر شبکه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.وی همچنین به شناسایی 51 نقطه بحرانی اشاره کرد و افزود: عملیات اصلاح نقاط بحرانی شناسایی شده در دست اقدام است و بزودی اصلاح و از حالت بحرانی خارج می شود.

در پنجمین روز از دهه فجر طرح روشنایی بلوار ورودی روستای گوربند میناب در آیینی با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در آیین افتتاح این طرح گفت: در دهه فجر امسال 474 چراغ روشنایی معابر در شهرستان میناب به بهره برداری رسید که بخش مهمی از آن مربوط به روستای گوربند است. مهندس محمد ذاکری افزود: علاوه بر این پروژه، 24 کیلومتر شبکه برق رسانی و 44 دستگاه پست توزیع برق در این ایام به بهره برداری رسید. وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را 81 میلیارد ریال اعلام کرد.در این روز نیز طرح تامین برق شهرک مسکونی اسلام آباد بیکاه در شهرستان رودان با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در آیین افتتاح این پروژه گفت: در ایام دهه فجر 11 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ، 13 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 64 دستگاه پست توزیع برق به بهره برداری  رسید. مهندس ذاکری اضافه کرد: در این ایام نیز 53 دستگاه چراغ روشنایی معابر افتتاح شد. وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها را 79 میلیارد ریال اعلام کرد.

منبع: دریا نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها