حمایت محک در روزهای سخت درمان علی

کودکان مبتلا به سرطان هرمزگانی از طریق موسسه خیریه محک درمان می شوند



16 ساله است و دو سال از عمر خود به بیماری سرطان گذرانده است، بیماری ای  که اکثر افراد از شنیدن  اش هم واهمه دارند اما نوجوان داستان ما ، سرطان را بیماری شکست خورده می داند و می خواهد با اراده قوی  این غول ترسناک را شکست دهد. تابستان 96 بود که خانواده علی فهمیدند که این بیماری خوفناک در بدن نوجوانشان جا خوش کرده است ویک سال به طول انجامید تا باور کنند فرزندشان مبتلا به سرطان شده است. مسیر بندرعباس- شیراز و شیراز - تهران را پشت سر گذاشتند. تا آنکه تحت حمایت موسسه خیریه محک قرار گرفتند .

 حمایت محک از علی


مادر علی در این خصوص گفت:«وقتی برای اولین بار نام محک را شنیدم علی 14 سال داشت و در آن زمان هزینه داروهایش روزانه 2 میلیون تومان بود. علی به بیمارستان امام خمینی منتقل شد و تحت حمایت این مؤسسه قرار گرفت. از آن روز به بعد دغدغه‌ای جز درمان فرزندمان نداریم».وی  با اشاره به کمک مددکاران اجتماعی و روانشناسان محک در مسیر درمان سرطان ادامه می‌دهد: «مددکاران اجتماعی و روانشناسان محک آنقدر از من حمایت کردند که حتی بدون حضور همسرم در روزهای درمان فرزندمان احساس تنهایی نمی‌کنم. حمایت آنها در روزهای سخت درمان سرطان بود که سبب شد تا امروز با بیماری فرزندم مبارزه کنم».


زن جوان می افزاید:»آنها حتی در بدو ورودمان به محک با علی درباره ابتلایش به بیماری سرطان صحبت کردند، او 15 سال داشت و اطلاعات زیادی هم درباره بیماری‌اش جمع‌آوری کرده بود، ممکن بود و بخواهد بار سنگین مبارزه با این بیماری را به تنهایی به دوش بکشد.» .مادر علی، یکی از هزاران مادر محک و ساکن استان هرمزگان است  که  به مناسبت هفته جهانی سرطان بخشی از  داستان روزهای بیماری فرزندش را روایت می‌کند وضمن آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران مبتلا به سرطان اشاره می کند: «محک باعث شد بتوانیم با امید بیشتری با بیماری فرزندمان مبارزه کنیم. امیدوارم روزی برسد که تمامی کودکان مبتلا به سرطان تنها برای چکاب‌های دوره‌ای به بیمارستان مراجعه کنند و دیگر هیچ خانواده‌ای در سرزمینم از ابتلای کودکش به سرطان رنج نکشد.»


سرطان بخشی از داستان زندگی کودکان محک


سرطان بخشی از داستان زندگی کودکان محک است. داستانی که هر روز روایت جدیدی به آن اضافه می‌شود و مؤسسه خیریه محک با مشارکت نیکوکاران سرزمین‌مان در تلاش است تا فرزندانش قهرمان آن باشند. کودکان مبتلا به سرطان ساکن استان هرمزگان و خانواده‌هایشان به بیمارستان کودکان بندرعباس مراجعه کنند. داوطلب مددکار اجتماعی محک در این بیمارستان مستقر است و با تشکیل پرونده به کودک و خانواده کمک می‌کند تا بتوانند تحت حمایت مؤسسه خیریه محک قرار بگیرند و درمان فرزندشان را با دغدغه کمتری پیگیری کنند.


 بنیان خانواده هدف محک


به گزارش روابط عمومی محک، یکی از اهداف محک حفظ بنیان خانواده و کیفیت زندگی افرادی است که کودک‌شان با سرطان مبارزه می‌کند. به همین دلیل در محک، خدمات حمایتی به گونه‌ای در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا مادران در کنار فرزندانشان بمانند. پدران هم با دغدغه کمتری شغل خود را ادامه دهند و بتوانند شرایط مناسبی برای رشد دیگر فرزندان خود فراهم کنند. در این صورت خانواده کارکرد خود را از دست نمی‌دهد. از سال 1396 یکپارچه‌سازی خدمات حمایتی در سراسر ایران در رأس یکی از برنامه‌های راهبردی محک قرار گرفت تا تمامی کودکان مبتلا به سرطان بتوانند با بهره‌مندی از این خدمات مراحل درمان خود را طی و به سلامتی دست پیدا کنند. این مؤسسه تلاش می‌کند ضمن رفع دغدغه اول خانواده‌ها که تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان است، به کیفیت زندگی آنها نیز توجه کند. باور داریم که با استمرار مشارکت شما نیکوکاران است که می‌توانیم ارائه خدمات حمایتی یکپارچه را در سراسر ایران به فرزندان این مرز و بوم ممکن سازیم.


 بهبودی 7 هزار کودک محک


گفتنی است :تعداد کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان محک در سراسر ایران بیش از 19 هزار کودک، تعداد کودکان بهبودیافته بیش از شش هزارو 700 کودک است وهر روز 6 کودک جدید به جمع فرزندان محک اضافه می شود. لازم به ذکر است، این روزها خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در شهر بندرعباس، کودکان و خانواده‌هایشان را تحت حمایت قرار می‌دهد، اما در صورتی که کودک و خانواده در مسیر درمان خود نیازمند مراجعه به تهران باشند، هزینه‌های درمان در تهران توسط محک پرداخت می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها