کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان:

افزایش وزش باد شمال شرقی در تنگه هرمز پیش بینی می شود



کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: توصیه می شود امروز شناورهای سبک از تردد دریایی در محدوده جزایر تنب بزرگ و کوچک، سیری، ابوموسی و کیش خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور گفت: تا ظهر امروز دوشنبه، ۲۸ بهمن ماه وزش بادهای شمال شرقی (حداکثر ۳۴ کیلومتر بر ساعت) برروی نیمه غربی تنگه هرمز و شرق خلیج فارس پیش بینی می شود و سبب متلاطم شدن دریا در این محدوده ( بیشتر جزایر تنب بزرگ و کوچک، سیری، ابوموسی و کیش) می شود.
وی با بیان اینکه توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک از تردد دریایی در این مناطق خودداری کرده و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد، اظهار کرد: ساعات بعد از ظهر از میزان سرعت این باد کاسته خواهد شد و شرایط دریا جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد شد.
سی سی پور با اشاره به اینکه روز سه شنبه شرایط جوی و دریایی آرامی در استان پیش بینی می شود و پدیده غالب گذر ابر برروی آسمان استان و افزایش نسبی دما خواهد بود، خاطرنشان کرد: روزچهارشنبه طی ساعات صبح افزایش وزش باد شمال شرقی در تنگه هرمز پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: پنجشنبه در ساعات بعد از ظهر و شب وقوع رگبار پراکنده باران در مناطق غربی و شمالی استان دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اضافه کرد: روز جمعه دوم اسفندماه پدیده غالب، وزش بادهای جنوب شرقی برروی دریای عمان و تنگه هرمز پیش بینی می شود و بارشی در سطح استان نخواهیم داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها