تئاتر و هنرهای نمایشی رویکردی برای تغییر و توسعه



معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد گفت: تئاتر و هنرهای نمایشی به عنوان رویکردی بنیادین برای تغییر و توسعه مورد حمایت سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

به گزارش صبح ساحل، سعید پورعلی دوشنبه شب در مراسم پایانی دومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش افزود: هنر و تولید هوشمندانه محتوای هنری، نقشی ساختاری در نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و ارتقای سطح شهروندی دارد و محصول آن آرامش اجتماعی و کاهش هزینه های در بخش اداره امور و بطور کلی امور حکومتی است.

 وی زمینه سازی برای مشارکت اجتماعی، افزایش حس مسئولیت شهروندان، تقویت گفت و شنودهای جامعه، درک مشترک و همگامی، همکاری بخشهای مختلف و ایجاد محیطی سالم و آرامش بخش برای زندگی را از مهمترین ارمغان رفتارهای توسعه ای برشمرد و از هنر بویژه هنر تئاتر به عنوان  یکی از عناصر اثر گذار در این زمینه نام برد. 

سعید پور علی، منطقه آزاد کیش را یکی نقاط مهاجر پذیر کشور برشمرد و با اشاره به نظر سنجی های انجام شده افزود: مهمترین عامل مهاجرت به کیش انتخاب این جزیره برای زندگی بهتر بوده و این درحالیست که مهاجرت برای کسب و کار سهم کمتری را نشان می دهد.  

 وی خاطرنشان کرد: این روند نشان می دهد که در کنار مزیتهای خدادادی و طبیعی، ارتقای سطح شهروندی، توانمند سازی، مدیریت شهری، نوآوری، آموزش و بهره گیری از توانمندیهای اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و هنری در ایجاد محیطی آرام و جذاب نقشی مهم و اثر گذار دارد. 

 معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش دریایان ضمن قدردانی از مشارکت کنندگان و برگزار کنندگان دومین جشنوراه تئاتر کوتاه کیش، از آمادگی منطقه آزاد کیش مبنی بر حمایت از تولیدات هنری ارزشمند خبر داد.  

دومین جشنواره تناتر کوتاه کیش که طی ۴ روز گذشته  به دبیری عباس نجاری؛ در سه بخش مسابقه‌ای، نمایش های ساحلی، کافه‌ای و طرح‌ها و ایده‌های با حضور گروههای نمایشی از نقاط مختلف کشور در کیش برپا بود، دوشنبه شب با معرفی گروههای برتر به کار خود پایان داد.

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها