انتخابات را باید بی طرفانه برگزار کنیم/ برگزار کنندگان نباید وام دار گروه خاصی باشند



رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: برگزار کنندگان انتخابات نباید وام دار شخص یا گروه خاصی باشند.

به گزارش صبح ساحل، سعید ناجی در نشست مشترک نمایندگان فرماندار و سر ناظرین هیئت نظارت استان، گفت: نباید این نکته را فراموش کرد که انتخابات به عنوان یک ثمره بزرگ، تأثیرگذار و منحصر به فرد از انقلاب برای ما به یادگار مانده و به عنوان یک رکن در ساختارنظام سیاسی کشور مطرح بوده و هست، اگر خداوند در قرآن کریم تاکید می‌فرمایند که سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر خودشان اراده کنند، نشان از تأکیدات دینی منطبق با این اصل است.

بهوی با بیان اینکه انتخابات ریشه در انقلاب اسلامی دارد که همواره سرنوشت مردم کشور را شکل خواهد داد، افزود: برای شکل گیری انتخابات در کشور هزینه‌های سنگینی صورت گرفته به واسطه بی توجه ی و بی حرمتی به نظر و رأی مردم در قبل از انقلاب، مردم در انقلاب خود به سمت جمهوری اسلامی سوق پیدا کردند که در دل آن انتخابات و حق تعیین سرنوشت را حفظ و ایجاد کنند.

ناجی خاطرنشان کرد: زمانی که این نشست مشترک شکل می‌گیرد نشان از آن دارد که این جمع عهده دار یک مسئولیت بزرگ است، وقتی می‌گوئیم که باید بی طرفانه انتخابات را برگزار کنیم برای این است که رسم امانت داری را بجا بیاوریم، بنا بر این اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این کار را به درستی انجام دهید بهتر است همین جا برای حضور در این عرصه تجدید نظر داشته باشید و مراقب باشیم که ورود به کاری نکنیم که بعد ایجاد مسئله و مشکل کند.

وی تاکید کرد: ورود به عرصه اجرا و برگزاری انتخابات نیازمند رعایت اصل بی طرفی و امانت داری است و اگر فردی به هر طریقی به شخض یا گروهی خود را وام دار می‌دانند باید از حضور در این عرصه اجتناب کند زیرا بنا هست در مسیری حرکت کنند که در نهایت به تعیین سرنوشت مردم ختم می‌شود و این امر نشان از امانت داری بزرگی در این مسیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: هیچکس حق ندارد از برگزار کنندگان انتخابات بخواهد که نفع داوطلب، نامزادی و یا یک گروه را هدف گذاری و دنبال کنند، این به معنای حذف حق رأی مجریان برگزاری انتخابات نیست، صد البته این افراد حق رأی دارند و با شناخت نیز باید انجام شود اما زمانی که در این عرصه ورود کردید باید از بسیاری مسائل دوری شود.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان انتخابات تنها بدهکار مردم هستند، اظهار کرد: جامعه و مردمی که مانند همیشه در صحنه حضور دارند طلب کاران اصلی انتخابات هستند، و رعایت عدالت و انصاف در زیر سایه چتر قانون باید در مواجهه با تمامی نامزدها یکسان باشد و انتظار رعایت این اصول را از تمامی مجریان امر انتخابات در استان داریم.

ناجی خاطر نشان کرد: تمامی این تلاش‌ها و فعالیت‌ها در عرصه برگزاری انتخابات با این نیت است که انتخابات سالمی را برگزار کنیم و به مردم اطمینان دهیم که برگزار کنندگان انتخابات بی طرفانه و با رعایت امانت داری در حال رسیدگی به امور هستند.

وی با بیان اینکه مداخله در امور شعب نباید به نحوی اتفاق افتد که موجب ایجاد اختلال در فعالیت آن شود، افزود: باید هر شخص در امور محوله تنها به وظایف خود بپردازد و دخالت در امور یکدیگر در حوزه برگزاری انتخابات پذیرفته نیست و می‌تواند در روند برگزاری انتخابات مشکل ایجاد کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها