توزیع حدود ۵۳ هزار بسته غذایی بین سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان



معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع ۵۲ هزار و ۹۸۵ بسته غذایی۷۲ ساعته و یک ماه در میان مردم سیل‌زده و متاثر از سیلاب دی ماه ۹۸ در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سعید متانی روز چهارشنبه گفت: این تعداد بسته غذایی شامل ۴۱ هزار و ۸۲۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۱ هزار و ۱۶۲ بسته غذایی یکماه از بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان تا روز جاری در میان هموطنان سیل زده ساکن در شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند استان سیستان و بلوچستان از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر توزیع شده است.

وی توضیح داد: فرآیند تامین و توزیع این بسته های غذایی با کمیت و کیفیت قابل قبول جهت حفظ سلامتی آسیب دیدگان ناشی از حوادث و سوانح و بر اساس نیازهای پایه تغذیه ای ارزیابی شده این افراد در مناطق سیل زده صورت پذیرفته است.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده چهار هزار و ۱۸۰ دستگاه چادر امدادی، ۹ هزار و ۵۹۴ تخته موکت، ۱۱ هزار و ۶۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۲۱ هزار و ۹۸۶ تخته پتو، ۱۷ هزار و ۷۸۵ قوطی انواع کنسروجات، ۶۱ هزار و ۱۳۸ کیلوگرم برنج، هشت هزار و ۷۹۰ کیلوگرم قند و شکر، ۹ هزار و ۲۶۳ کیلوگرم حبوبات، یکهزار و ۷۳۳ شعله چراغ والور، ۱۵ هزار و ۷۲۴ بطری روغن مایع، ۳۶ هزار و ۲۱۸ قرص نان، ۶۲ هزار و ۱۶ بطری آب معدنی، پنج هزار و ۸۰۰ وعده صبحانه و ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرس غذای گرم در میان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده بود.

شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام بود به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشت.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل بودند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها