شرکت های خارجی در راه بازگشت به آسمان ایران



به گزارش صبح سال، سیاوش امیرمکری، صبح امروز(۳۰ بهمن‌ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان، افزود: استان هرمزگان هشتمین استان وسیع کشور و فرودگاه بندرعباس هشتمین استان از لحاظ پرواز و پذیرش مسافر در کشور است.
وی با بیان اینکه هرمزگان ۱۴ فرودگاه دارد و از این حیث در رده استان‌های صدرنشین کشور است و چهار و نیم میلیون مسافر در سال در فرودگاه های بندرعباس، قشم، کیش و بندرلنگه جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور، مالکیت ۵۳ فرودگاه را در اختیار دارد که در آن ۴۶ میلیون مسافر نیز جابه جا شده اند و با احتساب فرودگاه های دیگر در سال ۵۲ میلیون نفر از طریق فرودگاه های کشور نیز جا به جا می شوند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارائه سرویس هوانوردی به پروازهای بر فراز کشورمان یکی از وظایفمان است، خاطرنشان کرد: از یک سال پیش کشورهای همسایه با هدایت آمریکا به دنبال جابه‌جایی فضای عبوری از کشور ما به کشورهای همسایه بودند.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ مسیر هوایی بر فراز کشورمان قرار داشته و به کشورمان درآمد ارزی می‌رساند، تصریح کرد: هنوز هم این موضوع در برنامه کشورهای همسایه است، اما یک سال پیش اختلافی بین کشور پاکستان و هند ایجاد شد و مسیرهای این دو کشور بسته و شرکت‌های هوانوردی به سمت ایران آمدند و روزانه ۲۰۰ پرواز بر فراز کشور اضافه شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها