بیش از ۱۳هزار نفر در هرمزگان معتکف می شوند



مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان پیش‌بینی کرد: امسال بیش از ۱۳ هزار نفر در این استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز چهارشنبه درنشست ستاد هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف افزود: ثبت‌نام معتکفان از دهم اسفندماه سالجاری با مدیریت هیات امنای مساجد در سطح استان آغاز می شود.
وی یادآورشد: هیچ گونه ثبت نامی از معتکفان در ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان هرمزگان انجام نمی شود اما اعزام مبلغ و روحانی برای برپایی نماز جماعت، احکام و پاسخگویی به شبهه‌های فقهی معتکفان در دستور کار این سازمان قراردارد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان یک فرصت طلایی یادکرد وگفت: این سنت حسنه، نقش ارزنده‌ای درتربیت نسل جوان دارد. 
وی یادآورشد: در سال ۹۶ درمجموع ۱۸ هزار و ۲۵۱ نفر در هرمزگان معتکف شدند، درحالی که در سال ۹۷، این آمار به ۸ هزار و ۸۴۲ نفر رسید که به علت همزمانی با ایام نوروز کاهش بیش از ۹ هزار نفری را شاهد بودیم.
انصاری راد اضافه کرد: در سال های اخیر با تلاش دستگاه های فرهنگی، اعتکاف جای خود را در استان هرمزگان به خوبی شناخته و بین مردم نهادینه شده است.


 مراسم معنوی اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ رجب برابر با ۱۸ تا ۲۰ اسفندماه ۹۸ در مساجد هرمزگان و سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها