سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه می شود



عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده‌سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام خبر داد.

به گزارش صبح ساحل،  ناصر آخوندی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر اساس استانداردها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.

آخوندی گفت : در عین حال حرکت به سمت کاهش پروازهای چارتری و تلاش برای سودهی کیش ایر آغاز شده و گام‌های استواری برداشته شده است.

وی ادامه داد: در طول هشت‌ماه گذشته ظرفیت صندلی، مسافری و ناوگان کیش ایر توسعه و رشد دو برابری داشته و یک فروند ایرباس A321،  یک فوکر F100 و دو فروند بوئینگ MD که زمین‌گیر بودند به ناوگان فعال این شرکت بازگشته است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود : این روند بر درآمدزایی کیش ایر اثر مطلوبی خواهد داشت. صنعت هوایی دچار پیری شده و دانش، تخصص، تجربه و پشت کار باید در کالبد مدیریتی صنعت تزریق شود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: صنعت هوایی و ایرلاین داری در اکثر دنیا یا در ابتدا پول ساز نبوده و یا نمونه‌ها و الگوهای موفق آنها را می‌بینیم معیارها و المان‌های اقتصادی صحیح در آنها اعمال شده است.

وی گفت: در کشور ما موارد و مسایل مختلفی درگیر هستند تا ایرلاین‌ها به سودهی عملیاتی  رسیده و یا زیانده نباشند، به طور مثال در منطقه آزاد کیش، مراتب و ارتباطات گردشگری و جذب توریست و توسعه گردشگری دخیل هستند تا ایرلاین ها رسالت و سیاست خود را بر اساس آن طراحی کنند.

وی ادامه داد : قطعا در کلیه پروازهای انتظار سوددهی وجود ندارند و در مجموع میانگین عملکرد یک ایرلاین است که می توان آن را به سوددهی عملیاتی رساند، توسعه و پوشش جغرافیایی کشور، جذب توریسم و توسعه گردشگری نیز مهم است.

آخوندی تصریح کرد: بر اساس حرکت به اصل ۴۴ قانون اساسی اقدامات و مقدمات لازم در خصوص اصلاح ساختار مالی و عرضه ۱۰ درصد از سهام کیش ایر از طریق بازار سرمایه صورت گرفته و هماهنگی لازم با سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

وی گفت: همان‌گونه که بارها مدیرعامل محترم و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرده‌اند، شفافیت و افزایش بهره‌بری از بزرگترین محورهای فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که این فرآیند از مسیر بازار سرمایه تحقق می‌یابد و با عرضه کیش ایر عملیاتی می‌شود.

وی تاکید کرد : با ورود کیش ایر به بورس نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش ایر آغاز شده است

وی با تاکید بر اقدامات مهم و مثبت انجام گرفته در زمان تصدی مدیرعامل فعلی کیش ایر سرکار خانم دکتر شرفبافی، ضمن حمایت خود و سازمان از تیم مدیریتی کیش ایر  عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با نگاه و مداخله گردی در عرصه و صنعت توریسم و گردشگری علاوه بر اینکه به دنبال خدمات‌رسانی و ارائه سرویس شایسته به گردشگران و  مسافرین داخلی و خارجی بوده، به دنبال این است که بتواند با ارتقا و کنترل کیفی کیش ایر ضمن رعایت ایمنی کافی پرواز برای مسافران، پروازی با آرامش و زبانزدی را برای گردشگران داخلی خارجی معرفی نمایند و امیدواریم با اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام آینده شاهد بازگشت کیش ایر به روزهای اوج صنعت هوایی و پرواز درخشان آن بر فراز کیش و سراسر کشور باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها