رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات:

بازارهای خوبی در امارات برای عرضه تولیدات ایرانی در اختیار داریم



رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: اقدامات مختلفی برای توسعه ارتباط و گسترش تعاملات بین ایران و امارات صورت گرفته و امروز بازارهای خوبی در امارات برای تولیدات ایرانی در اختیار است.

به گزارش صبح ساحل، فرشید فرزانگان شامگاه چهارشنبه در همایش معرفی نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی و معرفی فرصت‌های پیش روی آن برای تجار و فعالان اقتصادی استان قم که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار، در سخنانی اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و همچنین اقتصادی کشور در سطح بین المللی معرفی شود.

وی گفت: اقدامات مختلفی به منظور توسعه ارتباط و گسترش تعاملات بین ایران و امارات صورت گرفته است و امروز بازارهای خوبی در امارات برای تولیدات ایرانی به خصوص محصولات کشاورزی در اختیار است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات افزود: کشور امارات سومین مقصد صادرات و دومین مبدأ واردات کشور ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این کشور دارای رشد اقتصادی مناسب، همراه با ثبات نرخ ارز است که این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا این کشور در زمینه مبادلات تجاری مورد توجه باشد.

فرزانگان به نقشه دشمنان برای بر هم زدن رابطه خوب ایران و امارات اشاره کرد و گفت: باید ارتباط متقابل بین این دو کشور حفظ شود و این کشور به محصولات کشاورزی ایران نیاز دارد که می‌بایست با برنامه صحیح محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب روانه این کشور کنیم.

وی همچنین بیان داشت: به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا مجوز فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی در امارات صادر و یا تمدید نمی‌شود و برای دریافت ویزای تجاری در این کشور مشکلاتی وجود دارد.

فرزانگان ادامه داد: البته تمامی مشکلات ما ریشه در تحریم‌ها ندارد و برخی افراد اصول تجارت و ارتباط گیری با دیگر کشورها را رعایت نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات تصریح کرد: هیأت‌های تجاری و بخش خصوصی به منظور توسعه و تقویت ارتباطات متقابل می‌بایست به این کشور اعزام شوند.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها