قیمت ماسک طبی به تولیدکنندگان اعلام شد



مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به شرکت‌های تولیدکننده ماسک طبی، قیمت رسمی ماسک جراحی سه لایه را اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، سید حسین صفوی در این نامه به تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ خطاب به شرکت‌های تولیدکننده ماسک طبی، قیمت ماسک جراحی در کارخانه را ۳ هزار و ۳۲۰ ریال و قیمت فروش به مراکز درمانی را ۳ هزار و ۶۵۰ ریال و قیمت فروش به مصرف کننده را ۴ هزار و ۱۰۰ ریال اعلام کرد.

وی در این نامه نوشت: قیمت گذاری توسط تولیدکنندگان باید با لحاظ سود و هزینه‌های تولید مطابق ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت پذیرد و در صورتی‌که قیمت محاسبه شده کمتر یا برابر سقف قیمت اعلامی باشد، شرکت می‌تواند با رعایت قیمت محاسبه شده اقدام به فروش کالا کند. در غیر این صورت، شرکت تولیدکننده باید مدارک و مستندات مثبته را جهت بررسی و تعیین قیمت به این اداره کل اعلام کند.صفوی تاکید کرد: خودداری از توزیع خلاف ضوابط و مقررات بوده و پیگرد قانونی دارد.

 مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو پیش از این نیز درباره موارد مطرح شده در مورد کمبود ماسک‌های طبی گفته بود: تمام تولیدکنندگان ماسک طبی در حال تولید هستند و روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود که پاسخگوی نیاز کشور است.به دنبال فوت ۲ نفر در قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و تایید قطعی ابتلای ۳ نفر در قم و اراک به این ویروس، تقاضا برای خرید ماسک طبی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها